آمریکا، ایران را متهم به ساخت کارخانه پهپاد در روسیه کرد

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا مدعی کمک ایران به روسیه برای تولید کارخانه ساخت پهپاد شد.

آمریکا، ایران را متهم به ساخت کارخانه پهپاد در روسیه کرد

به گزارش ممتاز نیوز ، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز جمعه مدعی شد که ایران درحال ارسال تجهیزات به روسیه برای تولید کارخانه ساخت پهپاد است.

جان کربی با نمایش تصاویر ماهواره‌ای مدعی شد که روسیه تا ماه مه صدها فروند پهپاد تهاجمی و همچنین تجهیزات مرتبط با تولید پهپاد را از ایران تحویل گرفته است.

کربی مدعی شد: پهپادها در ایران ساخته می‌شوند و از طریق دریای خرز از امیرآباد ایران به ماخاچ‌کالا روسیه ارسال می‌شوند و سپس در عملیات‌ها توسط نیروهای روسی علیه اوکراین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کربی ادعا کرد: این شراکت دفاعی همه‌جانبه برای اوکراین، همسایگان ایران و جامعه بین‌المللی مضر است. ما به استفاده از تمامی ابزارهای در دسترس خود برای افشا و ایجاد اختلال در این‌گونه فعالیت‌ها –  از جمله با انتشار این اطلاعات برای عموم – ادامه خواهیم داد و آماده‌ایم تا کارهای بیشتری در این زمینه انجام بدهیم.

ادعای کمک پهپادی ایران به روسیه در جنگ اوکراین درحالی تکرار می‌شود که این ادعا بارها از سوی مقامات ایران و روسیه رد شده است.

روسیه تاکید کرده است، برخلاف اوکراین که از تسلیحات متحدان خود در این جنگ استفاده می‌کند، مسکو متکی به صنایع نظامی و دفاعی ساخت داخل است.

مقامات ایران که خواستار ارائه مستندات برای اثبات این ادعا در چارچوب بررسی‌های تیم‌های فنی و کارشناسی شده بودند، تاکید کرده‌اند که از هیچ یک از طرفین این جنگ حمایت نمی‌کنند.

وزارت امور خارجه ایران در موضع‌گیری نسبت به ادعاهای زلنسکی علیه ایران، یادآور شد که «جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که مخالف جنگ اوکراین و استمرار آن است و از درد و رنج مردم اوکراین بسیار متأسف است و بر ضرورت یافتن راهکاری سیاسی برای پایان بخشیدن به آن در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید دارد و آماده است برای تحقق آن مساعدت نماید.»

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.