آمریکا با صدور قطعنامه پیشنهادی روسیه در باره لیبی مخالفت کرد

آمریکا با پیشنهاد روسیه برای صدور قطعنامه‌ درشورای امنیت در رابطه با خشونت‌های اخیر در شهر بنی ولید لیبی و یافتن راه حل صلح آمیز برای این درگیری‌ها مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل در این باره گفت: این اقدام از سوی دولت واشنگتن نمی‌تواند جدی باشد چرا که آمریکا با یادآوری کشته شدن سفیر و چهار دیپلمات آمریکایی در لیبی، نباید به راحتی از کنار خشونت‌ها و ناآرامی‌های موجود در مناطق مختلف لیبی بگذرد.

نماینده روسیه در سازمان ملل افزود: مخالفت آمریکا با صدور قطعنامه صلح آمیز روسیه که به منظور پایان دادن به خشونت‌ها در بنی ولید مطرح شد یک اقدام عجیب است.

روسیه در پیش نویس خود از مقام‌های لیبی خواسته بود تا اقدامات فوری برای حل و فصل درگیری‌ها به شکلی صلح آمیز انجام دهند و حقوق شهروندان لیبیایی را رعات کنند.

“لارنس فریمن”، از تحلیل گران مطرح در عرصه بین‌الملل در این باره به راشاتودی گفت: آمریکا با هرگونه قطعنامه صلح آمیز برای پایان دادن به ناآرامی‌ها در لیبی مخالفت می‌کند چرا که ثبات در منطقه اصلا به نفع واشنگتن نیست.

وی افزود: ویتالی چورکین یک پیشنهاد کاملا قابل قبول برای پایان دادن به این خشونت‌ها ارایه کرده است و انتظار دارد که آمریکا به عنوان یک قدرت بزرگ به صورت معقولانه به آن پاسخ دهد.

فریمن افزود: مشکل اینجاست که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و سوزان رایس، سفیر این کشور در سازمان ملل تمایلی به توسعه و گسترش صلح در لیبی و در سایر مناطق خاورمیانه ندارند بنابراین هرگونه تلاشی از سوی دولت مسکو برای پایان دادن به این خشونت‌ها را به بدترین نوع مورد انتقاد قرار داد و رد می‌کنند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.