آمریکا: تا‌کنون چنین مذاکره بی‌پرده‌ای با ایران نداشتیم

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دربارهٔ مذاکرات ژنو گفته است، هیإت آمریکایی برای «بحثی واقعی» به ژنو رفته و این اتفاق افتاده است. وی تإکید کرده‌ که از دید نمایندگان آمریکا، بعضی جزئیات فنی مطرح‌‌ در این دور از مذاکرات، پیش از این سابقه نداشته است.

یکی از مقامات آمریکایی حاضر در ژنو با مثبت خواندن مذاکرات اخیر اعلام کرد که تاکنون شاهد مذاکراتی تا به این حد فشرده و مشخص با طرف ایرانی نبوده است.

به نقل از رویترز؛ یکی از مقامات آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، در پایان مذاکرات دوروزه ایران و شش قدرت جهانی در ژنو گفت: ‌دو سال است ‌در این مذاکرات هشتم و تا کنون شاهد چنین مذاکرات فشرده، جزئی، مشخص و بی‌پرده‌‌‌ با هیإت ایرانی نبوده‌ام.

وی در ادامه گفت: ‌اختلافات بسیاری در زمینه‌های بسیار میان دو طرف‌‌ ماند و دربارهٔ این که لغو چه تحریم‌هایی مناسب به نظر می‌رسد،بحث‌های ویژه‌ای شکل گرفت.

همچنین سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد مذاکرات ژنو گفته است، هیإت آمریکایی برای «بحثی واقعی» به ژنو رفته و این اتفاق افتاده است. وی تإکید کرده ‌که از دید نمایندگان آمریکا، بعضی جزئیات فنی مطرح‌‌ در این دور از مذاکرات، پیش از این سابقه نداشته است.
 
به گفته وی، قرار است، «وندی شرمن» مذاکره‌کننده ارشد آمریکا به زودی در مورد این دور از گفت‌وگو‌ها به کنگره گزارش دهد. با این حال، وی اذعان کرده ‌که فعلا قرار نیست تحریمی لغو شود و باید در این مورد مذاکرات بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: ما شاهد سطح تازهی از گفت‌وگو‌ها هستیم که با آنچه ‌پیش از این رخ می‌داد، تفاوت دارد.

این مقام آمریکایی تصریح کرد: به کار بیشتری نیاز است. این تازه آغاز کار است و به این سبب که اول قطعات را ‌روی میز می‌چینند به ندرت نتیجه‌ای حاصل می‌شود.

وی در پایان گفت: ما کاملا به روشنی می‌گوییم که ایران نباید به بمب هسته‌ای دست ‌یابد؛ این‌‌ همان نتیجه‌ای است که ما به دنبال آن هستیم


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.