آمریکا رویاهای جنگ طلبانه نتانیاهو را بر باد می دهد

نشریه ˈلوفیگاروˈ دوشنبه شب با انتشار مطلبی نوشت: نخست وزیر اسرائیل آرزو دارد آمریکاییها ˈخط قرمزیˈ فراتر از آنچه که ایران توان مقابله با آن را ندارد، تعیین کنند. این نگرش نتانیاهو در تقابل با آن چیزی است که اوباما و سایر رهبران اسرائیلی روی آن اتفاق نظر دارند.

در مطلب پایگاه خبری این روزنامه فرانسوی به این نکته اشاره شده که بسیاری از مقامات امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی مخالف اقدام یک جانبه اسرائیل که روسای پیشین سرویسهای اطلاعاتی و ژنرالهای بازنشسته در میان آنها دیده می شوند، تنها مجاز هستند در خصوص یک حمله پیشگیرانه علیه ایران صحبت کنند.

به نوشته این نشریه ˈایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم که تاکنون همنظر با نخست وزیر اسرائیل بود به تازگی فاصله خود را با اقدام نظامی علیه ایران اعلام کرده است.

لوفیگارو نوشت که رییس جمهوری آمریکا موافقت خود را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای اعلام کرده اما مخالف هر گونه اقدام نظامی در این زمینه است.ˈ

به نوشته لوفیگارو این نخستین بار است که بین اسرائیل و متحد قدرتمندش آمریکا بحران رخ می دهد، اما نتانیاهو تلاش می کند فضایی ایجاد کند که رییس جمهور آمریکا در انتخابات آینده در مقابل رقیب جمهوریخواه خود با شکست مواجه شود.

۶۴۵**۱۵۰۱

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.