آمریکا قوانین پایگاه‌های خود در ژاپن را بازنگری می‌کند

5-8.JPG

فرماندهی نیروی دریایی ‌آمریکا مستقر در ژاپن اعلام کرد که در حال بازنگری قوانین پایگاه‌های نیروهای آمریکایی‌ در این کشور است و این مسئله هیچ ارتباطی با اتهام تجاوز ملوان‌ این ارتش به یک زن ژاپنی ندارد.

به گزارش خبرگزاری ‌دانشجویان ایران (ایسنا)، یکی ‌از فرماندهان نیروی دریایی ‌آمریکا مستقر در ژاپن در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتد‌پرس گفته است که انجام برخی تغییرات در سیاست‌ها در قبال نیروهای آمریکایی‌ در ژاپن در حال بررسی است.

وی همچنین‌ گفت که ارتش آمریکا ‌از یک‌ نظام‌نامه رفتاری بسیار ‌حرفه‌ای برخوردار است.

این تصمیم از ‌سوی فرماندهان نیروی دریایی ژاپن‌ در حالی اتخاذ شده که چند روز گذشته دو‌ تن از ملوانان به تجاوز به یک زن ژاپنی در اوکیناوا ‌متهم شده بودند.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده که‌ تغییر در سیاست نیروی دریایی‌ آمریکا در ژاپن هیچ ربطی به اتهام تجاوز ملوان‌ این ارتش به یک زن ژاپنی ندارد. سفیر آمریکا در‌ ژاپن پس از اعلام این خبر فورا عذرخواهی‌ کرد. پس از انتشار این خبر، رییس ارتش ۵۲‌ هزار نفری آمریکا در ژاپن نیز با افزایش خشم ‌مردم ژاپن از این مسئله و محکومیت‌های‌ صورت گرفته از سوی دولت ژاپن‌، مقررات جدیدی را در رابطه با منع آمد‌ و شد در این کشور اعمال ‌کرد.

خشم مردم و مقامات ژاپن موقعیت ‌نیروی دریایی آمریکا‌ را در این کشور در خطر قرار داده است. نیروی دریایی آمریکا‌ از یک طرف خواستار بهبود روابط خود ‌با ساکنان اوکیناوا است. این جزیره میزبان اکثر نیروهای آمریکایی ‌مستقر در ژاپن و مهم‌ترین پست دیده‌بانی‌ آمریکا در اقیانوس آرام است. از سوی دیگر ارتش آمریکا می‌خواهد رفتاری‌ منصفانه با ملوانان خود در ژاپن داشته باشد‌. جمع این دو از نظر مردم اوکیناوا غیر‌ ممکن است چرا که مردم منطقه بر‌ این باورند که نمی‌توان به این نیروها‌ علی‌رغم کاهش نرخ ارتکاب جرمشان اعتماد‌ کرد.

این در حالی است که بسیاری ‌از ملوانان نیروی دریایی ‌آمریکا نیز بر این ‌باورند که به دلیل یک سری جرائم محدود‌ با آن‌ها به طور منصفانه برخورد‌ نمی‌شود.

یک هفته پیش از آنکه خبر تجاوز نیروهای آمریکایی منتشر شود، اسکات سوییفت، فرمانده ‌ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در ژاپن‌ و دان کلوید، فرمانده نیروهای دریایی‌ آمریکا در ژاپن برنامه ۱۰ ساله “کارت آزادی” نیروهای خود را لغو‌ کردند. با این کارت سربازان می‌توانستند به راحتی به خارج از پایگاه‌ها بروند.

دان کلوید در زمان انتشار خبر تجاوز ملوانان نیروی دریایی آمریکا به یک‌ زن ژاپنی در تاریخ ۱۶ اکتبر‌ سال جاری میلادی‌ در بیانیه‌ای گفت: ‌اکثر ملوانان ما رفتار درستی هنگام خدمت به ارتش آمریکا و زندگی در ژاپن نشان داده‌اند. ما نیز به ‌طور مداوم بر آموزش آنها برای افزایش ‌استاندارد‌های رفتاری‌شان توجه داریم. ‌

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده که اعضای ارتش ملزم به رعایت مقررات ممنوعیت‌ رفت و آمد در ژاپن از ساعت ۱۱ شب تا ۵ صبح هستند و باید‌ به “تمرین ارزش‌های بنیادین” بپردازند.

دان کلوید، فرمانده نیروهای دریایی‌ آمریکا در ژاپن گفت که نیروی دریایی‌ آمریکا همچنین در حال بررسی ‌سیاست‌های آزادی ملوانان است‌.

انتهای‌ پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.