آمریکا منع صدور روادید برای شهروندان میانمار را لغو کرد

۱۱اردیبهشت،

آمریکا پس از بازنگری تصمیم دولتش به عنوان بخشی از اصلاحات اقتصادی و سیاسی تصمیم به لغو تحریم‌ صدور روادید علیه میانمار کرده است اما طرح اضطرار ملی علیه این کشور را برای یک سال دیگر ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری پی.تی.آی، یک مقام ارشد دولتی پس از آنکه باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا دستورات لازم در این زمینه را صادر کرد، گفت: این گام‌ها تغییر اصلی که دولت میانمار آن را ایجاد کرده است، تصدیق می‌کند. این گام‌ها دولت و مردم را تشویق به ادامه دادن مسیر اصلاحات سیاسی و اقتصادی می‌کنند.

اوباما در نامه خود به کنگره اعلام کرد که دولت میانمار در بعضی حوزه‌های خطیر از جمله آزادی زندانیان سیاسی، مذاکرات آتش‌بس با ۱۱ گروه قبیله‌ای مسلح، حرکت به سوی لغو سانسور مطبوعاتی و قدرتمندسازی حضور احزاب اپوزیسیون در سیستم سیاسی کشور به موفقیت‌های چشم‌گیری دست یافته است.

با وجود این اوباما خاطرنشان کرد که شرایط میانمار همچنان تهدیدی غیرعادی و فوق‌العاده علیه امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا به شمار می‌آید، خصوصا دربارهٔ روابط نظامی مستمر با کره شمالی.

اوباما افزود که مسایلی مانند جشن زندانیان سیاسی و درگیری‌های مداوم و نقض حقوق بشر در مناطق قبیله‌ای اقلیت در میانمار همچنان نگرانی‌هایی ایجاد می‌کند.

اوباما در نامه خود به کنگره اعلام کرد: آمریکا متعهد به حمایت و تقویت تلاش‌های دولت میانمار برای اصلاحات است تا اطمینان حاصل کند که انتقال دموکراتیک غیرقابل بازگشت است. به همین سبب، من اعلام کرده‌ام که اضطرار ملی در رابطه با میانمار باید ادامه یابد.

این مقام ارشد دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که این تصمیم “به ما اجازه می‌دهد تا با سهام‌دارانی که اقدامات اصلاحی را رهبری کرده و از آن حمایت می‌کنند به صورت دوجانبه و به نحوی بهتر همکاری کنیم.”

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.