آموزش تفکیک زباله از مبدا به شهروندان شمال شرق پایتخت

۷ م دیماه ،

رئیس اداره بازیافت منطقه ۴ از توزیع مخازن زباله در مجتمع های مسکونی منطقه خبر داد و گفت: آذر ماه سال جاری هزار و ۲۶۰ مخزن ویژه پسماند خشک در مجتمع های مسکونی منطقه توزیع شد.

حمیدرضا پازوکی در گفتگو با خبرنگار اجتماعیممتازنیوز،ضمن بیان این مطلب افزود: در راستای توسعه فرهنگ تفکیک از مبدا ضمن آموزش به ساکنین مجتمع های مسکونی در خصوص تفکیک پسماندها،تعداد هزار و ۲۶۰ مخزن ویژه پسماند خشک در مجتمع های مسکونی نواحی۹،۸،۷،۶ منطقه توزیع شد.
رئیس اداره بازیافت منطقه ۴ ادامه داد:همچنین به منظور تشویق شهروندان،در طرح تفکیک پسماندها از مبدا و همکاری بیشتر آنها به اداره بازیافت،این اداره در نظر دارد بصورت ماهیانه با انجام قرعه کشی در بین ساکنین فعال این مجتمع ها جوایزی شامل(لوازم خانگی،بسته های علمی و فرهنگی،کتاب هایی با موضوع محیط زیست و بازیافت) را اهدا کند.
پازوکی در ادامه به ضرورت آموزش برای اقشار مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای اهمیت بحث تفکیک پسماند های خشک از تر نمازگزاران مساجد شمال شرق تهران آموزش بازیافت دیدند.
رئیس اداره بازیافت منطقه در ادامه با اشاره به آموزش دانش آموزان تصریح کرد: در این راستا کارگاه های آموزشی بازیافت بصورت مستمر در مدارس و خانه های سلامت در حال برگزاری است و شهروندان با فرهنگ جداسازی و تفکیک پسماندهای خشک از تر آشنا می شوند.
وی خاطر نشان کرد: در این اقدام تعداد۹۵۰ بروشورهای آموزشی و ویژه نامه های بازیافت و ۳ هزار و ۵۰۰ کیلو کیسه های مخصوص نگهداری نان خشک،۸۰۰ بسته آموزشی در بین دانش آموزان و ۲۵۰ پوستر آموزش بین شهروندان توزیع شد./ف


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.