آموزش درست نمودن یک غذای ضد سرما خوردگی

سهشنبه ۹ آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

ممتازنیوز :  دلمه کلم یکی از بهترین غذاها برای مسافرته‌های پاییز است. گنجاندن این غذا در برنامه غذایی خانواده‌ها در فصل‌های سرد می‌تواند تاثیر بسیاری بر افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها داشته باشد. از این رو اگر تصمیم دارید پاییز و زمستانی بدون دردسر و سرماخوردگی را پشت سر بگذارید، این غذای خوش‌عطر و طعم را در برنامه هفتگی خود بگنجانید.

عکس

 

مواد لازم
کلم سفید:۱ عدد
برنج پخته شده: ۲۰۰ گرم
کره: ۱۰۰ گرم
پیاز متوسط: یک عدد
گوشت گوسفند: ۳۰۰ گرم چرخ شده
تخم‌مرغ: یک عدد
جعفری: ۲ تا ۳ قاشق ساطوری
سیر: ۲ حبه
آرد: ۳ قاشق غذاخوری
گوجه‌فرنگی: یک عدد پخته شده
آب مرغ: نصف پیمانه
پودر آویشن: یک قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل: به میزان لازم
روش تهیه:

برای آغاز به سراغ کلم بروید می‌توانید کلم را به طور کامل داخل آب قرار دهید تا بپزد و یا آن را برگ‌ برگ نموده و به مدت ۳۰ دقیقه داخل آب بجوشانید تا به خوبی نرم شوند و برای پیچیدن دلمه آماده باشند. سپس برگ‌های کلم را آبکش نمایید و کنار بگذارید.

سپس دوسوم کره را داخل تابه قرار دهید و پیاز ساطوری شده را داخل کره به خوبی تفت دهید تا نرم شود. در این مرحله گوشت چرخ نموده را به پیازها اضافه نمایید و اجازه دهید نزدیک به ۱۰ دقیقه تفت بخورد. پس از آنکه رنگ گوشت‌ها برگشت، جعفری، برنج آبکش شده و سیر رنده شده را اضافه نموده و آن را پس از یک دقیقه از روی شعله بردارید.

در این حالت مایه دلمه شما آماده است. به سراغ برگ‌های کلم بروید و وسط هریک از آنها یک قاشق مایه برنج بریزید و برگ‌ها را خوب به هم بپیچید تا دلمه‌ها آماده شود. دلمه‌ها را پس از پیچیدن داخل ظرف بچینید.

حالا برای تهیه سس کره باقیمانده را روی شعله ملایم قرار دهید و ۳ قاشق آرد را به کره اضافه نمایید و پس از آن ۴ تا ۵ قاشق آب گوجه‌فرنگی پوست‌کنده، آب مرغ و ادویه‌هایی نظیر آویشن، نمک و فلفل را به آن اضافه نمایید و ۲۰ دقیقه روی حرارت قرار دهید. در آخرین مرحله سس را روی دلمه‌ها بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا به مدت ۳۰ دقیقه باقی بماند.

نکته:

به اعتقاد درمانگران شیوه‌های طبیعی درمانی در جهان، استفاده از کلم سفید یا قرمز به صورت خام یا آبپز بهترین دارو برای از بین بردن عفونت‌های دستگاه تنفسی به ویژه ریه است. مصرف این گیاه دارویی در برنامه غذایی در غذاهای اصلی و انواع سالادها می‌تواند علاوه بر بهبود التهاب‌ها و بعضی از بیماری‌های دستگاه گوارش به تقویت اعصاب نیز بپردازد و سبب آرام بخشی و افزایش ضریب امنیت و آرامش در افراد شود.

افزایش مقاومت بدن با کلم برگ

کلم پلو از جمله غذاهای خوش‌آب‌ورنگی است که جنبه درمانی و شفابخش بسیاری دارد. این غذا به سبب داشتن کلم برگ می‌تواند مفیدترین و شفابخش‌ترین غذاها برای افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری‌های عفونی و انواع سرطان باشد. به اعتقاد بسیاری از درمانگران شیوه‌های طبیعی، مصرف کلم برگ سفید به صورت خام یا پخته می‌تواند میزان ابتلا به سرطان روده را تا ۶۶درصد کاهش دهند. افرادی که به تازگی جراحی نموده‌اند یا زخمی در بدن یا دستگاه گوارش دارند می‌توانند با گنجاندن کلم به برنامه و رژیم غذایی خود سبب تسریع روند درمان و بهبود زخم‌ها شوند.

پاکسازی عروق خونی با جعفری

اگرچه میزان جعفری موجود در این غذا چندان بسیار نمی باشد اما از آنجا که این سبزی در کنار کلم و آویشن برای طبخ غذا استفاده می‌شود، ترکیب بسیار مناسبی را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی فراهم می نماید. جعفری از آن جهت که منبعی سرشاز از ویتامین های گروه B محسوب می‌شود، تاثیر بسیاری در پاکسازی عروق خونی از انواع آلودگی‌های محیطی از قبیل آلودگی هوا دارد. بنابراین مصرف آن به همهی افرادی که در شهرهای پرجمعیت، بزرگ و صنعتی زندگی می‌کنند، توصیه شده است. این سبزی همچنین می‌تواند به درمان کم‌خونی ناشی از فقر آهن کمک نموده و میزان جذب آهن را در بدن افزایش دهد.

استرس‌ روزانه را کنترل نمایید

درمانگران طب آیورودا بر این باورند که پیاز یکی از مفیدترین سبزی‌ها برای پیشگیری از بروز سکته قلبی و مغزی است. از دیدگاه این درمانگران پیاز در هر سه حالت خام، سرخ شده و پخته می‌تواند از بروز لخته‌های خون در عروق خونی جلوگیری کند. قرار گرفتن پیاز در کنار سبزیجاتی مثل کلم و گوجه‌فرنگی در این غذای گیاهی ترکیب مناسبی را به وجود می‌آورد که می‌تواند مهم‌ترین فاکتورهای بروز بیماری‌های قلبی مانند رسوب مواد زاید در عروق خونی، تنش‌ها و استرس‌های روزمره را از افرادی که دست‌کم ۲ بار در هفته آن را مصرف می‌کنند به حداقل برساند.

این غذا را با چی بخوریم؟

بهترین پیش‌غذایی که می‌توانید با دلمه کلم سرو نمایید، سالاد سبزیجات است. مصرف سالادی که در آن از کاهو، کلم، گوجه، خیار و هویج استفاده شده به شما کمک می‌کند در کنار مصرف این غذا میزان فیبر بیشتری را دریافت نمایید و به این ترتیب مانع از کندی عملکرد روده‌ها و دستگاه گوارش شوید. ضمن آنکه مصرف این سالاد در کنار دلمه کلم می‌تواند آب مورد نیاز بدن را تامین نموده و مانع از خشکی پوست در روزهای سرد پاییزی شود.

طبقه بندی: آموزش درست نمودن غذا, هنر اشپزی   |   تعداد بازدید: ۱۰۰ نفر   |   تاریخ انتشار یافتن: سه شنبه ۹ آبان
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , آشپزی, آموزش درست نمودن یک غذای ضد سرما خوردگی, درست نمودن یک غذای ضد سرما خوردگی, دلمه کلم, ضد سرما خوردگی, غذای ضد سرما خوردگی, هنر آشپزی, کلم, یک غذای ضد سرما خوردگی

مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، خبرها روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.