آموزش رویکرد اصلی بازار تئاتر کودک و نوجوان / موازی‌کاری به تئاتر ضربه می‌زند

۲۸خردادماه،

در نشست رسانه‌ای بازار تئاتر کودک و نوجوان مطرح شد:

نشست خبری بازار تئاتر کودک و نوجوان امروز ۲۸ خرداد ماه با حضور صدیقه حسن‌زاده مدیر مرکز ملی اسیتج و مجید امرایی دبیر بازار تئاتر کودک و نوجوان و بهزاد صدیقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، نشست خبری بازار تئاتر کودک و نوجوان امروز ۲۸ خرداد ماه با حضور صدیقه حسن‌زاده مدیر مرکز ملی اسیتج و مجید امرایی دبیر بازار تئاتر کودک و نوجوان و بهزاد صدیقی برگزار شد.

در ابتدای نشست حسن‌‎زاده به شرح مختصری از فعالیتهای اسیتج پرداخت و گفت: این نهاد نماینده سازمان بین المللی اسیتج در ایران است که با حمایت کانون پرورش فکری کودکان در حوزه تئاتر کودک و نوجوان فعالیت می‌کند، تئاتر در کانون پرورش فکری دارای جایگاه خاصی است و مرکز اسیتج از این منظر تلاش کرده که نگاهی علمی و نظری به مباحث داشته باشد بنابراین برنامه‌ای به نام بازار تئاتر کودک و نوجوان برای اولین بار در کشورهای عضو اسیتج در ایران برگزار شد.

وی ادامه داد: همواره تئاتر به عنوان شاخصه‌ای فرهنگی یکی از محصولات فرهنگی در جامعه محسوب می‌شود قطعا در این بین تئاتر کودک و نوجوان جایگاهی ویژه را دارا است. پیوند بین سه عنصر سیاست‌گذاری فرهنگی، متولیان تئاتر کودک و نوجوان و مخاطب این آثار سیاست اصلی برگزاری بازار تئاتر کودک و نوجوان است.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه از اواسط سال ۹۱ مراحل اجرایی بازار تئاتر کودک و نوجوان با سه هدف ایجاد فضای فرهنگی مناسب و عرضه عناصر فرهنگی، آشتی با تئاتر و توجه به تئاتر به عنوان محصولی فرهنگی شکل گرفت بیان کرد: با نزدیک شدن به زمان برگزاری بازار امیدواریم چشم اندازی بلند مدت را برای آن متصور شویم.

حسن‌زاده گفت:محور فعالیت‌های اسیتج نگاه تخصصی به تئاتر کودک و نوجوان بدون محدودیت تکنیکی است ما در تئاتر نباید به دنبال یک متولی باشیم بلکه متولیان مختلف باید در یک راستا گام بردارند متاسفانه این اشخاص سیاست‌هایشان در یک راستا نیست.

برگزاری بازار تئاتر کودک و نوجوان در ۷ بخش اصلی

مجید امرایی دبیر بازار تئاتر کودک و نوجوان نیز در این نشست عنوان کرد: توجه به مباحث علمی و پژوهشی، در نظر گرفتن جنبه‌های خلاقانه و مبتکرانه آثار، توجه به تنوع سازمان‌ها و گروه‌های حاضر در بازار ، مخاطب محوری، جامع نگری و نگاهی ملی با شاخصه‌های بین‌المللی از شاخصه‎‎های اصلی در برگزاری بازار تئاتر کودک و نوجوان است.

امرایی با اشاره به اینکه بازار تئاتر کودک و نوجوان در ۷ بخش برگزار می‌شود گفت: ۱۱ نشست تخصصی با حضور اساتید مجرب، ۵۰ غرفه برای عرضه محصولات فرهنگی مرتبط با تئاتر، حضور سه اثر در بخش رادیو نمایش، حضور ۷ نمایش صحنه‌ای و ۶ نمایش در فضای باز از جمله بخش‌های بازار است.

آغاز بازار تئاتر کودک و نوجوان با بخش سمینار تخصصی

وی ادامه داد: بازار تئاتر کودک و نوجوان از ۸ تیر ماه با بخش سمینار آغاز می‌شود، ۱۱ مقاله تخصصی و برگزاری ۶ کارگاه تخصصی علمی، اجرایی و تئوری، رونمایی و معرفی ۸ بازیچه عروسک از بخش‌های دیگر بازار است.

امرایی عنوان کرد: کاتالوگ بازار با معرفی بخش‌های مختلف همزمان با برگزاری جشنواره منتشر می‌شود، همچنین معرفی ۵ کتاب تخصصی در حاشیه بازار، عرضه ۶۱ تا ۷۰ عروسک الهامی و ابتکاری در غرفه‌های مختلف و حضور بیش از ۱۵ سازمان و نهاد مرتبط با حوزه تئاتر کودک از دیگر برنامه‌های بازار است.

دبیر بازار تئاتر کودک و نوجوان گفت: یکی از اهداف مهم بازار دوری از موازی کاری بوده زیرا این امر به تئاتر ضربه می‌زند، آموزش رویکرد اصلی ما در بازار است.

وی عنوان کرد: گروهی که در تولید اثر هنری نقش دارد نباید احساس کند با پایان اجرا کارش تمام شده بلکه باید با رویکردی دیگر به آن اثر نگاه کند .

انتهای پیام/۵۴/۵۳
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.