آموزش ساخت قلم استایلوس برای تبلت

آموزش ساخت قلم استایلوس برای تبلت

استیو جابز (مدیر معروف کمپانی اپل)، نوع خاصی از قلم نوری تبلت‌ها که امروز به اِستایلوس (Stylus) معروف است را نشانه‌ی ضعف تبلت می‌دانست. اما تکنولوژی لمسی یک تبلت هر چه قدر هم خوب باشد باز هم انجام برخی کارها با آن مشکل است. مثلاً وقتی می‌خواهید یک نسخه‌ی دیجیتالی از امضای خود داشته باشید و یا وقتی می‌خواهید یادداشتی را به صورت دستی ثبت کنید، یک قلم نوری کار شما را بسیار ساده می‌کند.

اگر به فروشگاه‌های آنلاین مراجعه کنید متوجه می‌شوید که انواع استایلوس در بازار وجود دارد و بسیاری از آنها دارای قیمت پایینی هستند. با این ‌وجود تکنولوژی‌ی به کار رفته در استایلوس‌های خازنی بسیار ساده است و حتی شما خودتان شخصاً می‌توانید آن را بسازید!

ساخت یک استایلوس ساده و سرگرم‌کننده است، احتمالاً تمام اقلام لازم را در خانه دارید، بنابراین شروع می‌کنیم!

تمام چیزی که نیاز دارید یک خودکار قدیمی و یک ماده‌ی هادی الکتریسیته مثل سیم مسی یا آلومینیومی و حتی آب است که باید الکتریسیته‌ی دست شما را به صفحه‌ی لمسی تبلت منتقل کند.

لیست کامل وسایل لازم به صورت زیر است:

خودکار قدیمی

تکه‌ای سیم

یک ماده‌ی خودهادی برای تولید الکتریسیته‌ی ساکن مثل فوم (اَبر)

یک قیچی یا کاتر (موکت‌بُر)

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2012/10/50a57b0608dafcc76920ce38cd25e1011.png

خودکار کهنه را باز می‌کنیم:

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2012/10/81e3c784abe07653802e6fb4164bff1f1.png

تکه‌ای سیم به اندازه‌ی تقریبی ۲٫۵ برابر طول خودکار آماده می‌کنیم و آن را دور فوم می‌پیچیم:

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2012/10/22b07fe8f769232c806e909e453557f71.png

قبل از سرهم کردن استایلوس دست‌ساز بهتر است آن را به وسیله‌ی تبلت آزمایش کنیم، به نظر خوب کار می‌کند! البته می‌توانید فوم را بدون سیم در دست بگیرید و تست کنید و بعد سیم را دور آن بپیچید.

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2012/10/7b3b2aef08b219f8e1020b3043a676ff1.png

در قدم بعدی باید انتهای آزاد سیم را بگیریم و از خودکار رد کنیم، فوم هم با کمی فشار وارد لوله‌ی خودکار می‌شود. یادتان است که طول سیم ۲٫۵ برابر طول خودکار بود، مقداری که بیرون مانده را دور لوله‌ی خودکار می‌پیچیم. انتهای سیم را با نوار چسب یا به هر شکلی محکم می‌کنیم که باز نشود اما نکته‌ی مهم! طوری آن را محکم کنید که تماس دست شما با سیم مسی قطع نشود، در واقع کار سیم انتقال الکتریسیته از دست شما به صفحه‌ی لمسی تبلت است، بنابراین باید حتماً با دست شما تماس داشته باشد.

اولین تست نتیجه‌ی خوبی دارد:

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2012/10/19de00d8cb210d28f623c652de524cfe1.png

برای بالاتر رفتن دقت می‌توان فوم را ریزتر کرد، اگر حوصله کنید و انواع فوم را آزمایش کنید، نتیجه‌ی بهتری هم می‌گیرید. در صورتی که فومی که انتخاب کرده‌اید چندان هادی نیست، اضافه کردن کمی آب و خیس کردن آن، موثر خواهد بود.

http://up.funmehr.com/images/ekvhs6li01nkgnb1yvy4.png

نهایتاً استایلوس من این شکلی از آب در آمده:

http://up.funmehr.com/images/mc2t6ma43n0t7qmzjhwa.png

مواد ساده‌ای استفاده شد و نتیجه خوب بود. اگر بخواهید می‌توانید یک استایلوس زیباتر هم درست کنید. مثلاً یک خودکار با بدنه‌ی فلزی باعث می‌شود که سیم مسی از این مجموعه حذف شود، بنابراین کافی است که تکه‌ی کوچکی فوم را در لوله‌ی خودکار فرو کنید.

اگر خودکاری با بدنه‌ی فلزی ندارید، می‌توانید با یک درل لوله‌ی پلاستیکی خودکار را سوراخ کنید و سیم را از آن بیرون بیاورید، لذا مکان سوراخ باید نزدیک انگشت شما باشد و با نوک انگشت شما تماس داشته باشد.

http://dl2.funmehr.com/hamid/aks/funmehr.jpg

اختصاصی از مجله اینترنتی ممتازنیوز – Www.FunMehr.com & IR

عضویت در ممتازنیوز

طبقه بندی: آموزش و ترفند, اخبار آی تی   |   تعداد بازدید: ۱ نفر   |   تاریخ انتشار: پنجشنبه ۱۳ مهر
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , IT, آموزش, آموزش ساخت قلم استایلوس برای تبلت, آی تی, اخبار آی تی, اخبار تکنولوژی, اختراعات, اختراعات جدید, استایلوس, تبلت, جدیدترین تکنولوژی ها, ساخت قلم استایلوس, سیستم عامل ها, قلم, قلم استایلوس, معرفی کالاها, معرفی گوشی, معرفی گوشی ها, کالا


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.