آموزش سواد آموزی فرد به فرد در زندان‌های قزوین

معاون اداره کل زندان‌های قزوین گفت: درسال تحصیلی جدید، با همکاری نهضت سوادآموزی استان، برنامه‌ آموزش فرد به فرد در زندان‌های استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد پیرویسی در دیدار با معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان و ریس نهضت سوادآموزی شهرستان قزوین افزود: به منظور توسعه وگسترش آموزش های تکمیلی وانتقال به مقاطع بالاتر تحصیلی در زندان، تفاهم نامه همکاری با سازمان آموزش وپرورش استان منعقد شد.

معاون اداره کل زندان‌های قزوین بیان کرد: باتوجه به اینکه آموزش های نهضت سوادآموزی به طور مستمردر زندان اجرا می‌شود. آمار زندانیان بی سواد کاهش داشته وبسیاری از متقاضیان، زندانیان جدالورود هستند.

وی اظهارکرد: زندانیانی که در دوره های سوادآموزی شرکت داشته اند، متقاضی ادامه تحصیل درمقاطع بالاتر بوده وزمینه آن در زندانهای استان فراهم شده است.

پیرویسی عنوان کرد: دوره آموزش های تکمیلی سوادآموزی در بین زندانیان چهارماهه است وزندانیان شرکت کننده با گذراندن ۴۰۰ الی ۵۵۰ ساعت آموزشی وقبولی درآزمون، گواهینامه تحصیلی دریافت می‌کنند.

این مسوول به سایر مفاد تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: تجهیز و توسعه کتابخانه زندان ها ازجمله سایرموارد تفاهم شده است که به فضل پروردگار و همکاری و مشارکت سازمان آموزش و پرورش استان به زودی محقق خواهدشد.

در ادامه چگینی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان قزوین گفت: تأسیس نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی (ره)، یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است و افتخار می‌کنیم که درصد بالایی از مردم از نعمت سواد برخوردار هستند.

وی اظهارکرد: اولویت سوادآموزی درزندان، آموزش فردبه فرداست وبراساس دوره های تعریف شده، سیرتکاملی خواهد داشت.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش درپایان اعلام کرد: فعالیتهای سواد آموزی مورد تفاهم در تمامی زندان‌های استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.