آموزش سینمای جوان برخلاف دانشگاه‌ها کارگاهی است/ هزینه کلاس‌ها به محرومیت مناطق بستگی دارد

معاونت آموزشی و فرهنگی انجمن سینمای جوان:

سینماپرس-گروه سینما/ معاونت آموزشی و فرهنگی انجمن سینمای جوان گفت: ۷۰ درصد از فعالیت های سینمای جوان به آموزش سینماگران اختصاص داده شده است.

سعید ربیعی معاونت آموزشی و فرهنگی انجمن سینمای جوان در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان این مطلب اظهار داشت: آموزش در همه عرصه ها، زمینه ساز رشد و تعالی در حوزه های مختلف است، حوزه سینما نیز جدا از این عرصه نبوده و بحث آموزشی و تربیت نیروی زبده در عرصه های مختلف سینما از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: سینمای جوان با ۳۰ دهه فعالیت، پیش گام در واحد سینما بوده و بهترین و مهمترین وظیفه آن آموزش سینماگران است. در واقع ۷۰ درصد از فعالیت های این سازمان را آموزش اختصاص داده و با همکاری ۶۰ دفتر در سراسر کشور، بحث جذب و آموزش سینماگران جوان را دنبال می کنیم.

وی ابراز داشت: بازنگری نظام آموزشی انجمن و استقرار نظام جدید آموزشی سینمای جوان بر مبنای یک کار پژوهشی در سال ۸۰ اتفاق افتاد. پژوهش مورد نظر در رابطه با نظام جدید آموزشی ۵ ماه به طول انجامید که نتیجه آن طراحی چند برنامه آموزشی مختلف بوده و اصلی ترین آن شامل یک برنامه آموزشی یک ساله فیلم سازی است که حاوی ۱۶ عنوان درسی است و با ۶۲۰ ساعت آموزشی بوده و انواع مختلف دروس عکاسی، تصویربرداری، نورپردازی، تدوین و کارگردانی در آن آموزش داده می شود.

آموزش انجمن سینمای جوان برخلاف دانشگاه

وی افزود: در این دوره آموزشی یک ساله سعی شده تا برخلاف دانشگاه کلاس ها به صورت کارگاهی برگزار شود و با توجه به اینکه مخاطبان ما جوان بوده و حضور آن ها در کلاس های آموزشی به گونه ای اوقات فراقت آن ها بوده و کلاس های آموزشی به گونه ای تعریف شده در صورت همسان سه روز در هفته در سراسر کشور برگزار شده و هنرجو بعد از آموزش به نقطه تولید فیلم کوتاه می رسد.

ربیعی ادامه داد: شهریور ماه گذشته جشن فارغ التحصیلی اولین گروه آموزش دیده در این زمینه را داشتیم. در حال حاضر نیز یک گروه دیگر نیز دوره آموزش یک ساله خود را آغاز کرده و براساس برنامه ریزی انجام شده انجمن سینمای جوان، هر سال ۲ هزار هنرجو را آموزش خواهد داد.

وی گفت: نوع دیگر دوره های آموزشی که توسط انجمن سینمای جوان ارائه می شود، شامل تک درس مشاغل سینمایی بوده که در این دوره ها کسانی حضور پیدا می کنند که تمایل به فعالیت در حوزه خاص بوده که شرایط آموزش آن به خوبی در تمامی دفاتر سینمای جوان در نظر گرفته شده است.

هدیه ای ویژه به فارغ التحصیلان سینمایی

وی تصریح کرد: همچنین برگزاری کلاس های تخصصی با حضور اساتید بزرگ سینمای ایران، هدیه ای ویژه به فارغ التحصیلان رشته های سینمایی از انجمن سینمای جوان بوده که علاقه مندان با حضور در آن می توانند از تجربیات اساتید استفاده کنند.

وی در رابطه با هزینه ثبت نام در کلاس های آموزشی انجمن سینمای جوان، ابراز داشت: سینمای جوان نگاه حمایتی به آموزش داشته و کمتر به دنبال بخش تجاری آن در زمینه آموزش است، به همین دلیل هزینه کلاس های آموزشی در سراسر کشور و متفاوت بوده و در ۴ سطح در نظر گرفته شده است.

ربیعی در پایان گفت: هزینه کلاس های آموزشی بر اساس وضعیت اقتصادی منطقه متفاوت بوده و برای هر ساعت آموزشی از ۵۰۰ تا یک هزار تومان درنظر گرفته شده است. به عنوان مثال کل هزینه کلاس های آموزشی دوره یک ساله در شهرستان ها ۳۷۵ هزار تومان و برای شهرهایی مانند تهران ۶۹۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. همچنین دوره های تک درس نیز از ۶ هزار تومان تا ۱۰۰ هزار تومان تعیین شد.

انتهای پیام/ر/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۷۵۵۹


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.