آموزش فنی و حرفه‌ای در خط مقدم مبارزه با بیکاری قرار دارد

۳۰م دیماه ،

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور که به منظور بازدید از ظرفیت‌های آموزشی و مهارت آموزی به سیستان و بلوچستان سفر کرده بود، گفت: امروزه آموزش فنی و حرفه‌ای در خط مقدم مبارزه با بیکاری قرار دارد و لذا باید نگاه ویژه‌ای به این مقوله و همچنین انگیزه اشخاص شاغل در این مجموعه به وجود آید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، کوروش پرند در دیدار با کارکنان و مدیران آموزش فنی و حرفه‌ای در زاهدان افزود: دست اندرکاران این سازمان باید بیش از پیش به نقش کلیدی خود به منظور ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در کشور توجه کرده و به توانمندی خود در این راستا بیفزایند.

وی با بیان اینکه اشتغال به عنوان یکی از جمله مشکلات جدی در سراسر نقاط دنیا فراگیر شده است، ادامه داد: آموزش و مهارت‌های فنی و حرفه ای کلیدی ترین شرط برای اشتغال پایدار و رفع بیکاری در جامعه است.

پرند افزود: ایجاد اشتغال پایدار و رفع بیکاری یکی از مسائلی است که همواره به عنوان دغدغه های دولتمردان مطرح بوده است.

وی همچنین نجات سیستم آموزشی را مدیون توجه به نظام آموزشی مهارتی فنی و حرفه ای امکان پذیر دانست و گفت: آموزش مهارت‌های فناوری به منظور تعدیل در نظام آموزشی نظری ایجاد شده است و با استفاده از این موضوع در طول یک برنامه ۵ ساله می توان سطح دانش و قابلیت‌های دانشجویان مهارتی و نظری را به تعادل رساند.

وی ادامه داد: بر اساس سیاست‌های کلی اشتغال و برنامه پنجم توسعه و نظام جامع مهارت فناوری، سند راهبردی مهارت فناوری در سازمان آموزش فنی و حرفه ای طراحی شده است که دارای ۸ راهبرد، تعداد ۲۷ سیاست و ۲۵۰ برنامه است که اولین راهبرد آن در خصوص حضور موثر در عرصه های بین‌المللی است.

وی طراحی نظام جامع مهارت فناوری را شامل سه زیر نظام مهارت های فناوری، نظام صلاحیت حرفه ای و شرایط احراز اشتغال عنوان کرد و گفت: صلاحیت حرفه ای در این نظام در گرو کسب تجربه کاری، دارا بودن گواهینامه، کسب مهارت، مدرک، اخلاق حرفه ای و آمادگی جسمانی است.

وی همچنین از اعتبار بخشی آموزشی به سازمان در سطح بین المللی به عنوان یکی از نکات مورد غفلت واقع شده یاد کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.