آموزش مهارت به روستاییان ضرورتی اجتناب ناپذیر

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: طرح کشاورزی مهر و ایجاد مشاغل خانگی در روستاها یکی از اقدامات مهم در راستای مهارت آموزی روستائیان است.

 کورش پرند در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: طرح کشاورزی مهر و ایجاد مشاغل خانگی در روستاها یکی از اقدامات مهم در راستای مهارت آموزی روستائیان است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرای آن را بر عهده دارد.

 وی گفت: آموزش روستائیان بر اساس ماده ۱۹۴ برنامه پنجم توسعه کشور است که در سند راهبردی سازمان راهبرد ۲۷ سیاست و بیش از ۲۵۰ برنامه تدوین شده است.
وی در ادامه به آموزش های مهارتی ویژه روستائیان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم و مطلوب سازمان فنی و حرفه ای کشور در راستای مهارت آموزی به روستائیان، ایجاد مشاغل خانگی مبتنی بر آموزش های فنی و حرفه ای است.
رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور خاطر نشان کرد: طرح کشاورزی مهر نیز یکی دیگر از اقدامات مهم در راستای توانمند سازی روستائیان است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت اجرای آن را بر عهده گرفته است.
در ادامه احمد ابروان رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان دشتی از راه اندازی ۷ رشته جدید از ابتدای مهر ماه سال جاری در این مرکز خبر داد و گفت: رشته های اتوماسیون اداری، اسمبل و ارتقا دهنده کامپیوترهای شخصی، تولید چند رسانه ای درجه یک و حرفه های کشاورزی و سفره آرایی از حرفه های جدید این مرکز است.
ابروان با اشاره به وجود برخی مشکلات و موانع بر سر راه آموزش های مهارتی در این شهرستان خاطر نشان کرد: در جلسه ای که با حضور کارشناسان و مربیان این مرکز برگزار شد به بررسی وضعیت آموزشی، بهبود کیفیت آموزش ها و ارتقا سطح مهارت و همچنین افزایش رشته های موجود مرکز آموزش فنی و حرفه ای پرداختیم که در این راستا حل مشکلات و موانع نیز مورد بررسی قرار گرفت./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.