آموزش نیروهای دانشکده مرزی به سمت واکنش سریع است

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

فرمانده دانشکده علوم و فنون مرزی دانشگاه پلیس:

خبرگزاری آریا- فرمانده دانشکده علوم و فنون مرزی دانشگاه پلیس از تغییرات عظیم در آموزش دانشجویان این دانشکده خبر داد و افزود: آموزش نیروها به سمت واکنش سریع و تکاوری پیش می رود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار ” جلال ستاره ” گفت: مهمترین موضوعی که به دنبال آن هستیم، تعریف و درک مشترک میان خودمان و نخبگان مرزبانی است تا تمامی رفتارها بر مبنای این درک صورت پذیرد.
وی بیان داشت: باور ما بر این است که مرزها را بر مبنای احترام به قانون کنترل کنیم و همه اعم از شهروندان و مرزبانان و حتی ساکنان کشور مقابل نیز در این امر سهیم می باشند.
سردار ستاره با اشاره به اینکه تربیت دانشجویان بر مبنای قانون و پروتکل های مرزی است تصریح کرد: این موضوع حجم زیادی از دروس ما در دانشکده مرزی را به خود اختصاص داده است.
وی با تاکید بر اینکه علم و فن آوری با سرعت چشمگیری در حال گسترش است تصریح کرد: اگر ما از علوم و فنون روز عقب بمانیم بدون تردید در آینده برای کنترل مرزها با چالش اساسی روبرو می شویم بنابراین یکی از موضوعاتی که دنبال می کنیم، دستیابی به دانش مرزی و نیز فراشکنی مرزی است.
به گفته فرمانده دانشکده علوم و فنون مرزی، در حال حاضر دانشجویانی در این دانشکده مشغول به تحصیلند که طراح بالگردها و هواپیماهای بدون سرنشین می باشند.
سردار ستاره با تاکید بر اینکه در سال جدید تغییرات عظیمی در آموزش نیروها شاهدیم افزود: به طور مثال برای اولین بار ۸۰ تن از دانشجویان تحت آموزش چتربازی و حتی پاراموتور قرار گرفته اند و آموزش نیروها به سمت واکنش سریع و تکاوری پیش می رود.
وی افزود: آینده مرزبانی از آن اشخاصی است که به الکترونیک، مکانیک و رایانه تسلط دارند و علاوه بر آن نیز به حقوق بین الملل آشنا و از مهارت برخورد با مرزنشینان برخوردار می باشند و به دین و کشورشان نیز عشق می ورزند.
سردار ستاره در پاسخ به سئوال خبرنگار ما در خصوص نحوه ورود علاقمندان به دانشکده مرزی گفت: عزیزانی که قصد ورود به دانشگاه علوم و فنون مرزی را دارند می تواند به دو طریق به ما بپیوندند؛ یکی از طریق کنکور سراسری و برابر با مقررات نیروهای مسلح همچنین دانش آموختگانی که در رشته های مورد نیاز مانند برق، الکترونیک، مکانیک، سازه های دریایی، ناوبری، تربیت بدنی و … تحصیل کرده اند بعد از دو ترم آموزش، آماده به کار خواهند شد.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.