آموزش و پرورش افراد جامعه را برای پذیرش مسوولیتهای بزرگ آماده می کند

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا ، حجت الاسلام ‘سید رضاتقوی’ روز چهارشنبه در اجلاس روسای آموزش و پرورش از تربیت به عنوان یکی از رسالت های مهم آموزش و پرورش یاد کرد و افزود:به هر میزان که سرمایه های انسانی از قابلیت برخوردار باشند آن جامعه موفق تر خواهند بود، پس یکی از ارکان رشد جامعه و رشد و تعالی نیروی انسانی تربیت است که باید به عنوان یکی از مهم ترین رسالت های آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اهمیت تزکیه و تربیت انسان ها پیش از تعلیم و آموزش، گفت: تزکیه به معنای رشد و پرورش روح و روان انسانها است و البته علم و آموزش مقدمه ای برای تربیت است.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه مدیران باید معیارهایی برای تربیت دینی دانش آموزان داشته باشند و به طور دقیق بدانند که دانش آموزان در چه حدی از تربیت هستند، افزود: معیارهای تربیت دینی و قرآنی باید در آموزش و پرورش ایجاد شود تا مباحث تربیتی و میزان تربیت فرزندان براساس این معیارها سنجیده شود.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جماعات کشور اظهار داشت:تمامی کسانی که در سیستم آموزش و پرورش نقش دارند و فعال هستند باید در تربیت دانش آموزان نیز مشارکت داشته باشند.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه حضور تربیت در کل سیستم آموزش و پرورش کشور باید فعال باشد، ادامه داد: نباید عده ای در آموزش و پرورش، خود را کنار بکشند و بگویند که مسائل تربیتی مربوط به مربیان پرورشی و تربیتی است و در این زمینه مربی پرورشی باید پاسخگو باشد.

وی خاطرنشان کرد:مربی باید در کل سیستم نظام آموزش و پرورش مدیریت تربیتی و رصد تربیتی داشته باشد و سایر عوامل و مسئولان آموزش و پرورش باید درکنار مربی در تربیت دینی دانش آموزان سهیم باشند.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جماعات کشور با اشاره به اهمیت فضاهای آموزشی در تربیت دانش آموزان، اظهار کرد:در ماه مبارک رمضان به دلیل معنویت این ماه، فضای خوبی برای تربیت دینی و قرآنی فرزندان ایجاد می شود مربیان و مسوولان آموزش و پرورش باید از این فضاها استفاده کرده و به تربیت دانش آموزان بپردازند.

حجت الاسلام تقوی با یادآوری اینکه برخی از افراد و مسوولان اعتقاد دارند که تمامی بار تربیتی دانش آموزان باید بر دوش مربیان و معلمان باشد،ادامه داد: علاوه بر معلم که نقش مهمی در تربیت فرزندان دارد، فضای رسانه ای، تبلیغات عمومی و شهری، رفتارهای جامعه، محیط خانواده و غیره هم در تربیت فرزندان نقش دارند که بحث تربیتی فرزندان نیز باید مورد توجه همه این اقشار قرار گیرد.

اجتمام **۹۰۲۲**۹۱۳۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۶۵۰۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.