آموزش و پرورش در آستانه تحولی عظیم است

به گزارش ایرنا؛ ‘حمیدرضا حاجی بابایی’ عصر یکشنبه در دیدار با امام جمعه بجنورد و نماینده خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، راه اندازی ۱۰ هزار مدرسه قرآن، ثبت نام ۵/۳ میلیون دانش آموز و فرهنگی در طرح نهضت حفظ ملی قرآن و به کارگیری پنج هزار چهره قرآنی در مدارس کشور و نیز اعزام یک میلیون دانش آموز به جبهه های نور را از اقدامات آموزش و پرورش برشمرد.

وی به تغییر کتب درسی متناسب با سیاست های تحولی اشاره کرد و افزود: کتاب باید بتواند رابطه خلقت با خدا را بیاموزاند و این کار در آموزش و پرورش در حال شکل گیری است.

امام جمعه بجنورد و نماینده مردم خراسان شمالی در خبرگان رهبری نیز در این دیدار از تصمیم فاخر وزیر آموزش و پرورش در خصوص تحول بنیادین سپاسگزاری کرده و این اقدام را موجب تحولی در کل کشور عنوان کرد.

آیت الله ‘حبیب الله مهمان نواز’ گفت: آینده خوب کشور در گرو ارتباط خوب آموزش و پرورش با حوزه های علمیه است و این رابطه باید تقویت شود.

وی افزود: دشمن از جدایی حوزه های علمیه از مراکز دانشگاهی و مدارس سوء استفاده های فراوانی کرده است.

آیت الله مهمان نواز به جریان بیداری اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: زمینه تحولات عجیبی در دنیا دیده می شود و باید تلاش کنیم تا این تحولات در جهت قرآن و ارزش های اسلامی باشد.

وزیر آموزش و پرورش در این دیدار نسخه ای از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و یک جلد قرآن نفیس را به امام جمعه بجنورد اهدا کرد.

۶۲۶/ ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۰۳۵۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.