آموزگاران شهر شیکاگوی آمریکا همچنان در اعتصاب به بسر می برند

به گزارش ایرنا و بر اساس گزارش های منتشر شده از شیکاگو، راهام امانوئل شهردار این شهر تلاش می کند با توسل به شیوه های خشونت آمیز آموزگاران را مجاب کند به اعتصاب خود پایان دهند، اما تاکنون این روش ها موفق نبوده و معلمان مصمم به ادامه تحصن هستند.

بر اساس این گزارش به دلیل اعتراض های گسترده معلمان بیش از ۴۰۰ هزار دانش آموز در شهر شیکاگو همچنان در بلاتکلیفی بسر می برند و در سر کلاس های درس حاضر نمی شوند.

امانوئل امروز (دوشنبه) دراستانه اغاز دومین هفته اعتصاب اموزگاران شیکاگو تهدید کرد مسئله را به دادگاه خواهند کشاند.

وکلای شهرداری برای نخستین بار اعتصاب اموزگاران را غیر قانونی دانستند و اعلام کردند شهردار از انها خواسته است لایحه ای علیه انان به دادگاه ارائه کنند.

شیکاگو سومین منطقه اموزشی بزرگ امریکا محسوب می شود و خانواده های کودکان ودانش اموزان این شهر برای نگهداری از کودکان سرگردان خود دچار مشکلی جدی شده اند.

شهردار شیکاگو تحت فشار شدید خانواده هاست و صبح روز دوشنبه از اولیای دانش اموزان خواست تا دو روز دیگر به او مهلت دهند.

با پیوستن سه هزار کارمند مدارس به ۲۶ هزار اموزگار اعتصابی تمامی سیستم اموزشی شیکاگو متوقف شده است.

اموزگاران خواستار ۳۵ درصد افزایش حقوق هستند که شهردار با توجه به بودجه شهر شیکاگو انرا غیرممکن می داند.

مسوولان اموزشی شهر شیکاگو مدعی اند از عملکرد اموزگاران راضی نیستند زیرا در حالیکه در سطح ملی بطور متوسط از هر صد دانش اموز دبیرستانی ۷۴ نفر فارغ التحصیل می شوند این رقم در شیکاگو ۵۶ نفر است.

شهر شیکاگو برای هر کودک و نوجوان دانش اموز سالانه ۱۳ هزار دلار هزینه می کند که از میانگین هزینه ملی هردانش اموز امریکایی بیشتر است.

از سوی دیگر و از نظر میزان پرداخت نیز درحالی که میانگین درامد شهروندان شیکاگو ۳۲ هزار دلار درسال است متوسط حقوق هر اموزگار دراین شهر بالغ بر ۷۴ هزار دلار است.

این نخستین اعتصاب معلمان شیکاگو در طول ۲۵ سال گذشته است و بر اساس اعلام شورای تحصن کنندگان، آموزگاران مصمم هستند به اعتراض های خود تا رسیدن به نتیجه ادامه دهند.

امروز در نخستین سالروز شروع جنش مردمی آمریکا علیه نظام سرمایه داری موسوم به جنش وال استریت، مردم نیویورک باردیگر با تجمع در مقابل وال استریت منطقه اقتصادی این شهر خشم و انزجار خود را نسبت به سیاست های جنگ افروزانه مسوولان این کشور و همچنین نظام سرمایه داری ابراز داشتند.

اروپام ۱۹۰۸

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.