“آنتی‌هنگ” کلاهبرداری تازه در بازار موبایل

۱۷م دیماه ،

بازار تلفن همراه تهران هر روز شاهد کالاهبرداری تازهی است در این راستا اخیراً بعضی از فروشندگان به بهانه نصب نرم‌افزاری موسوم به “آنتی هنگ” هم از کاربران اخاذی می‌کنند!
به گزارش خبرنگار موبنا، به تازگی بعضی از فروشندگان به بهانه‌های نصب نرم افزاری که حتی وجود خارجی ندارند اقدام به دریافت مبالغ متعددی می‌کنند.
یک کارشناس نرم افزار در این باره گفت: وجود چنین نرم افزارهایی در بازار صحت ندارد و این امر به یکی از راه‌های پول در‌آوردن متقلبان تبدیل شده است و کاربران به هیچ عنوان بابت نرم افزارهایی همچون آنتی هنگ نباید هیچ هزینه ای را پرداخت نکنند.
وی افزود: به تمامی کاربران این کالای ارتباطی پیشنهاد می‌شود به مغازه‌ها و فروشگاه‌هایی برای نصب نرم افزار مراجعه کنند که حتما دارای جواز کسب از اتحادیه مربوطه را داشته باشند.
بابت نصب نرم‌افزار دروغین “آنتی هنگ” (ضد اختلال نرم‌افزاری) مبلغ ۳۰ هزارتومان از کاربران دریافت می‌کنند. جالب آنکه وقتی خریدار از مغازه‌دار کلاهبردار سوال می‌کند که نرم‌افزار نصب شده روی گوشی را نشان او بدهد با این پاسخ مواجه می‌شود که این نرم افزار در واقع نصب شده و اگر گوشی هنگ کند عمل می‌کند و کاربر متوجه آن نمی‌شود!
در همین حال رییس اتحادیه‌ فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری تهران با اشاره به آمار بالای شکایت مشتریان از فروشگاه‌هایی که به نصب نرم افزار می‌پردازند،‌ گفت:‌ کاربران گوشی‌های موبایل در صورت ملاحظه هرگونه تخلفی می‌توانند به این اتحادیه مراجعه کنند.
“ابراهیم درستی” در این باره گفت: به تمامی شکایت کاربران در زمینه کلاهبرداری در صورت نصب نرم افزار که منجر به پرداخت هزینه‌های بالا توسط کاربران می‌شود به طوری جدی در این اتحادیه پیگیری می‌شود و با آنها برخورد می‌شود.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.