آنفولانزای مرغی چگونه سرایت می کند؟

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : از بخش علم و تکنولوژی خبرگزاری ANSA ایتالیا ، آنفلوانزای مرغی تازه در چین کشف شد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ درنشست مراقبت در برابر آنفولانزای مرغی تازه در چین گفته شد که این مورد ممکن است از انسان به انسان انتقال شود.این ویروس آنفلوانزای پرندگان H 7 N 9 ن ام دارد.

این مطالعه در مجله پزشکی بریتانیا شرح داده شده، که مربوط به دو نفر متعلق به یک خانواده، یک مرد ۶۰ ساله و دختر ۳۲ ساله است.آن  دو در بهار قبل، پس از ورود به ICU درگذشتند.

 پرونده آنها هنوز هم تحت بررسی است، اما کارشناسان در مورد پتانسیل واقعی ویروس و خطر ابتلا به یک بیماری همه گیر متعجب می باشند.

پیر مرد بیمار، در شرق چین زندگی می کرد و یک مشتری دائم بازار مرغ بود و در این زمینه در تماس با ویروس آنفولانزای تازه بوده است.

 ۵-۶ روز پس از آغاز علائم آنفلوانزا، که بعدها تشدید شد و ضرورت بستری شدن در بیمارستان (در ۱۱ مارس) را در پی داشت، سپس در مراقبت های ویژه و یک مبارزه طولانی، در تاریخ ۴ مه زندگی وی با مرگ به پایان رسید.

دختر، که از بیماری های خاص رنج می برند و از سلامت خوبی برخوردار نبود، با مراجعه به پدر خود در طول روزهای اولیه بستری شدن در بیمارستان در برابر عفونت قرار گرفت و پس از آن به سبب عدم اقدامات پیشگیری مناسب به وی نیز سرایت کرد.

کارشناسان می گویند که هنگامی که آنها رادیدند تمام ۴۳ نفری که با این دو بیمار در ارتباط بودند را آزمایش کردند اما آزمایش آنفولانزای مرغی منفی بود.

 به همین سبب بر آن تاکید شده است که این ویروس، که پتانسیل بسیاری دارد به ماشه یک بیماری همه گیر تبدیل شده است، که هنوز توانایی گسترش از انسان به انسان در آن کارآمد و پایدار است.

همچنین در این مورد عفونت محدود به چند نفر اطمینان اولین مورد از انتقال انسان را تصریح کرد و این یک واقعیت است اما وضعیت اخطار مشخص نیست، با این حال، نشان دهنده آغاز یک “اپیدمی بالقوه است.

محققان می گویند: این واقعیت است که سرایت یک مورد پراکنده، محدود در فضا و زمان به ما اطمینان می دهد، اما در همان زمان ما را برای افزایش نظارت تشویق می کند.

۹مطالعات انجام شده در موش خرماها نشان داده اند که ویروس H 7 N در راه های هوایی کمتر پراکنده می گردد، پس از آن است که به راحتی با سرفه و عطسه منتقل می گردد.

سطح اخطار دهنده، در نتیجه، همچنان بالا باقی می ماند و به گزارش مجله پزشکی بریتانیا، تا ۳۰ ژوئن، ۱۳۳ مورد ابتلا و ۴۳ مورد مرگ و میر گزارش شده است.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.