آنها که جاده را به انتها نمی رسانند ،آمار مقایسه ای کشورهای منطقه با اروپا

هادی معیری نژاد – تعدا کشته شدگان در تصادفات در کشور ما بالاست در بعضی از سالها این تعداد به قدری بالا بوده است که ما را جزو کشورهای رده اول جدول تلفات رانندگی قرار می داد.
اما علیرغم کنترل بیشتر پلیس بر جاده باز هم تعداد کشته شدگان بالاست.
البته در این میان نباید فراموش کرد علاوه بر ایمنی کم برخی از جاده ها و فرسوده بودن و ایمن نبودن برخی از وسایل نقلیه مخصوصا کامیونها و اتوبوسها ، فرهنگ پایین رانندگی نیز از دلایل اصلی بالا بودن آمار کشتگان است.
تعجیل بیهوده فرهنگ زود رسیدن که نشان دهنده زرنگی است عدم توجه و اصلا ندانستن مقررات رانندگی توسط اکثر مسافر کش های جاده ای و مصرف مواد مخدر توسط برخی از این راننده ها همه و همه دست به دست هم داده اند تا کشور ما از لحاظ کشته های رانندگی در سطح بالایی قرار داشته باشد.
جدول زیر میانگین تعداد کشته ها در تصادفات رانندگی به ازای هر صد هزار نفر جمعیت است که در یک دوره زمانی ۱۰ ساله میانگین شده است.
در این جدول آمار کشته ها در کشورهای منطقه با برخی از کشورهای اروپایی که استانداردها را در رانندگی تولید خودرو و جاده سازی رعایت می کنند آورده شده است.
البته در نظر داشته باشید که دربالا وپایین بودن کشورها در این جدول به مقیاس جمعیت لحاظ شده است نه تعداد خالص کشته شده ها بنابر این از بالا تر بودن امارات از ایران در این جدول تعجب نکنید.
 

ردیف

کشورهای منطقه

کشورهای اروپایی

۱

مصر

۴۱٫۶

هلند

۴٫۷

۲

افغانستان

۳۹

دانمارک

۴٫۸

۳

عراق

۳۸٫۱

نروژ

۵

۴

امارات

۳۷٫۱

سوئد

۵٫۲

۵

ایران

۳۵٫۸

انگلیس

۵٫۴

۶

اردن

۳۴٫۲

آلمان

۶

۷

عربستان

۲۹

فرانسه

۷٫۵

۸

لبنان

۲۸٫۵

اسپانیا

۹٫۳

۹

پاکستان

۲۵٫۳

ایتالیا

۹٫۶

۱۰

ترکیه

۱۳٫۴

یونان

۱۴٫۹

۴۵۳۰۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.