آنونس نمایش «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» به کارگردانی سام مندس

۱فروردین ۱۳،

به گزارش خبرآنلاین، سام مندس نمایش «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» را براساس کتابی از رولد دال روی صحنه می‌برد.

داگلاس هاج بازیگر و کارگردان مطرح دنیای تئاتر که چهار بار نامزد جایزه الیویر شده نقش ویلی وونکای شیرینی‌پز را بازی می‌کند.
 
این نمایش جلوه‌های ویژه چشمگیری دارد. موسیقی و ترانه‌های نمایش کار مارک شیمن و اسکات ویتمن است. ویتمن برای «اسپری مو» جایزه گرمی برده است.

 

داستان «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» در لندن می‌گذرد. چارلی، پسری کوچک و فقیر با پدر و مادرش به همراه دو پدربزرگ و مادربزرگ پیر خود در کانون گرم خانوادگی زندگی می‌کند و فقر را احساس نمی‌کند. چارلی علاقه بسیاری به شکلات دارد ولی به حدی فقیر است که هر سال فقط یک شکلات می‌خورد.

 

در نزدیکی خانه او کارخانه بزرگ شکلات‌سازی قرار دارد که قبلا به دست فردی عجیب به نام ویلی وونکا اداره می‌شد. او بهترین شکلات دنیا را می‌ساخت و آن را به تمام دنیا صادر می‌کرد، اما کم‌کم کارخانه‌داران دیگر به او حسودی کردند و اسرار شکلات‌سازی او را دزدیدند و شکلات‌هایی به همان خوبی ساختتند. آقای وونکا روحیه خود را باخت و کارخانه را تعطیل کرد.

 

حالا بعد از سال‌ها این خبر به گوش می‌رسد که وونکا پنج بلیت طلایی داخل پنج شکلات پنهان کرده‌است. او می‌گوید پنج کودک خوش شانس از هر جایی در جهان می‌توانند از کارخانه او بازدید کنند. چارلی یکی از برندگان است و…

 

این نمایش از ۲۵ ژوئن در تیه‌تر رویال، دروری لین در لندن روی صحنه ‌می‌رود و اجرای آن تا ۳۰ نوامبر ادامه دارد.

 

تیم برتن سال ۲۰۰۵ از روی کتاب «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» یک فیلم سینمایی موفق ساخت. 

«اسکای‌فال» تازهترین ساخته سام مندس با ۱۵۰ میلیون دلار موفق‌ترین فیلم جیمز باند در بریتانیا و با ۱٫۱ میلیارد دلار موفق‌ترین فیلم باند در بازار جهانی است. مندس به تازگی از ساخت بیست و چهارمین فیلم مجموعه سینمایی جیمز باند انصراف داد،

او برای فیلم «زیبایی آمریکایی» برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد. «جاده تباهی» و «جاده رولوشنری» از دیگر ساخته‌های مندس است.

او در دنیای تئاتر نیز بسیار مشهور است. مندس پیش از سینما با اجرای تئاتر «شیکاگو» بسیاری را متوجه خود کرده بود.

۵۸۲۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.