آنچه در سوریه می گذرد انتقام گیری جهان استکبار از ‘بیداری اسلامی’ است

حجت الاسلام والمسلمین محمود منتظری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، تصریح کرد: جهان استکبار از بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی و بیداری انسانی در غرب به شدت آسیب دیده و وجاهت دروغین شعارهای فریبنده آنها مثل دموکراسی ، آزادی و احترام به حقوق دیگران از بین رفته است.

امام و رییس مرکز اسلامی امام علی (ع) وین با اشاره به بزرگنمایی تحولات سوریه در رسانه های استکباری یادآور شد که این درحالی است که این رسانه ها در قبال کشته ، زخمی و آواره شدن بیش از ۸۰۰ هزار نفر مسلمان در میانمار سکوت کرده اند.

** ما خواستار دموکراسی در سوریه، بحرین، عربستان و فلسطین هستیم

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با تاکید بر اینکه ما در سوریه، فلسطین، بحرین ، عربستان و دیگر کشورها معتقد به دموکراسی هستیم ، یادآور شد: امروز مسلمانان در شرق عربستان مورد سرکوب قرار می گیرند و حقوق آنها به رسمیت شناخته نمی شود که نمونه آن برخورد با شخصیت متفکری همچون آیت الله مجاهد ‘شیخ نمر باقر امین اننمر’ است.

وی افزود: دامنه سرکوب عربستان در بحرین نیز ادامه دارد و این درحالی است که عربستان به دروغ پرچم گفت و گوی ادیان را در کشورهای اروپایی با هزینه هنگفت برای فریب افکار عمومی بالا گرفته است.

عربستان در پی آن است که مرکز ملک عبدالله را تحت عنوان مرکزی برای گفت و گوی ادیان در اتریش ایجاد کند که با مخالفت احزاب و گروههای مختلف اتریشی مواجه شده است و آنها تاکید دارند که ریاض به عنوان ناقض حقوق بشر نمی تواند مدعی این امر باشد.

رییس مرکز اسلامی امام علی (ع) وین یاداور شد که ریاض به دروغ حرکت آزادیخواهانه مردم شرق عربستان را حرکت شیعی تعبیر می کند در حالی که آنها خواستار حقوق مساوی شهروندی همچون برخورداری از حقوق مساوی در زمینه تحصیل و اشتغال و همچنین حقوق مساوی در محاکم قضایی و حق آزادی عقیده و بیان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری خاطرنشان کرد که امروز در جریان اعتراضات مردم آزادیخواه و عدالت طلب شرق عربستان برادران اهل سنت حضور قابل توجهی دارند.

وی ادامه داد: همین فریب و حیله را عربستان در بحرین نیز مطرح می کند و مدعی است که در آنجا نیز بحث شیعه و سنی مطرح می باشد درحالی که مردم بحرین بدنبال دموکراسی و حق تعیین حاکمیت توسط مردم هستند و به هیچ وجه بحث شیعه و سنی مطرح نیست.

وی با اشاره به سکوت عربستان در قبال قتل عام مسلمانان در میانمار خاطرنشان کرد که این درحالی است که عربستان در سوریه در کنار صهیونیست ها و آمریکایی ها به خشونت ها دامن می زند.

منتظری با اشاره به تفاوت تحولات بحرین و سوریه، گفت: در بحرین اکثریت جمعیت معترض هستند و اقلیتی طرفدار حاکمیت موجود است در حالی که در سوریه اکثریت مردم طرفدار حکومت هستند و همانگونه که همسر امیر قطر نیز در وبلاگ خود تصریح کرده است اگر همین الان رای گیری شود بیش از ۵۰ درصد مردم سوریه موافق اسد هستند درحالی که اکثریت جمعیت بحرین مخالف آل خلیفه می باشند.

امام و رییس مرکز اسلامی امام علی (ع) وین همچنین یادآور شد که در بحرین معترضین از ابتدا بدنبال اعتراض در چارچوب قانون بوده اند حال آنکه اقلیت مورد حمایت استکبار جهانی در سوریه از ابتدا بدنبال براندازی و حرکت مسلحانه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به نقش مثبت سوریه در جهان اسلام و و جایگاه آن در جبهه مقاومت در مقابل اسراییل تاکید کرد که جهان استکبار درپی آن است که در این جبهه خلل ایجاد کند.

وی تاکید کرد: ما در سوریه نیز معتقد به دموکراسی و انتخابات آزاد هستیم اما انتخابات آزاد بدون دخالت قدرتهای خارجی. در فلسطین نیز همین حرف را می زنیم. هر نفر یک رای. هر دولتی با رای مردم انتخاب شد باید به آن احترام گذاشت.

اروپام ۱۳۴۴ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۷۵۵۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.