آنگ سان سوچی مدال کنگره آمریکا را دریافت کرد

WSJ-2.jpg

رهبر مخالفان میانمار که به واشنگتن سفر کرده است، مدال زرین کنگره آمریکا را که چهار سال پیش به وی اعطا شده بود، شخصا دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، زمانی که چهار سال پیش این مدال به آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی‌خواه میانمار اعطا شد، او در حبس خانگی به سر می‌برد و نتوانست آن را دریافت کند.

به گزارش بی.بی.سی، در مراسمی که به مناسبت اعطای مدال زرین به آنگ سان سوچی در کنگره آمریکا برگزار شد، وی گفت: امروز یکی از مهم‌ترین روزهای زندگی من است.

هم‌زمان، وزارت دارایی آمریکا اعلام کرد که تحریم‌ها علیه تین سین، رییس جمهوری میانمار و سخنگوی مجلس این کشور را لغو کرده است.

از یک سال پیش، که دولت میانمار دست به اصلاحات در کشور زد، دولت آمریکا تحریم‌ها را علیه این کشور کاهش داده است.

در مراسم روز چهارشنبه، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا و لورا بوش، همسر جورج بوش، رییس‌جمهوری سابق آمریکا شرکت داشتند.

سوچی پس از دریافت مدال خود گفت که آزادی برای بسیاری در میانمار و دیگر نقاط جهان، همچنان یک رویا است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در مسیر پیش رو دشواری‌های زیادی وجود دارد اما من مطمئنم که با کمک دوستانمان بر این مشکلات فائق خواهیم آمد.

هیلاری کلینتون نیز خطاب به رهبر دموکراسی‌خواه میانمار گفت، باور این موضوع دشوار است که وی(سوچی) در حالی در کنگره آمریکا حضور پیدا کرده که خود، عضو منتخب پارلمان میانمار است.

بعد از مراسم کنگره، سوچی با باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید ملاقات کرد.

قرار است هفته آینده رییس‌جمهوری میانمار نیز به آمریکا سفر و در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کند. تین سین از همه کشورهای غربی خواسته تحریم‌ها علیه کشورش را لغو کنند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.