آن چه باید برای سلامت جسم و روان باید بدانیم

آن چه باید برای سلامت جسم و روان باید بدانیم را در زیر بخوانید.

آن چه باید برای سلامت جسم و روان باید بدانیم

به گزارش ممتاز نیوز، شخصیت روانی ما، حاصل برآیند انرژی مثبت و منفی موجود در قالب مثالی و محفوظات موجود در آن است. آن چه بر ما گذشته، حتی افکار و نیات ما در این قالب، به صورت نوعی انرژی لطیف ثبت و ضبط می شوند.

عوامل مؤثر در اختلالات نظام انرژیکی این قالب، عبارتند از :

  • فشارهای عصبی و ضربه های روحی
  • آلودگی صوتی
  • امواج مخرب، شامل نورهای مصنوعی، امواج الکترومغناطیسی تولید شده از دکل های برق، تلویزیون، ویدئو، رادیو، کامپیوتر، سیستم های ماهواره ای و تلفن های بی سیم و همراه.
  • مواد غذایی نامناسب، مانند مواد غذایی غیرطبیعی، مواد غذایی حاوی مواد شیمیایی و فلزاتی، مانند جیوه و سرب، مواد اعتیادآور، مانند الکل، سیگار و انواع مواد مخدر طبیعی یا مصنوعی.
  • پوشاک نامناسب، مانند لباس های تهیه شده از مواد و اجناس مصنوعی، هم چون جوراب های نایلونی که چون عایق عمل می کنند و مانع از انتقال انرژی های منفی بدن به زمین می شود و بسیاری از بیماری های زنان در جامعه ی امروز ما، ناشی از استفاده از پوشاک با الیاف مصنوعی است.
  • افکار منفی و عواطف و احساسات نیز، نوعی امواج الکتریکی تولید می کنند که متضمن فرکانس خاص خود هستند. نوع منفی احساسات، در ایجاد ناهماهنگی در بدن بسیار مؤثر است.
  • شنیدن ترانه و آهنگ های بی کلام، به خصوص اگر تکرار شود، در ضمیر ناخودآگاه نقش بسته و ملکه ی ذهن می‌شود. چنان چه، مفهوم این ترانه ها در کلام آن ها مثبت و مفید باشد، اثرات ناگواری در شخصیت روانی و بالطبع در اخلاق و رفتار ما به جای خواهد گذاشت.
  • از آسیب رساندن به موجودات زنده، خواه، حیوان و خواه، گیاه خودداری کنید. حتی شکستن شاخه  درختی، چنان چه به قصد رویاندن و کمک به بالیدن درخت نباشد، بار منفی به دنبال دارد. در صورتی که ناگزیر از آسیب به موجود زنده ای هستیم (مثلا مجبور به راه رفتن از روی چمن هستیم)، بهتر است با احساس نارضایتی درونی در دل خود از گیاهان آسیب دیده، طلب بخشایش کنیم.
  • از آن جا که مشاهده ی صحنه های خشن و زشت و شنیدن حرف های ناخوشایند و ناپسند، مانند افکار منفی در ضمیر ناخودآگاه انسان ثبت و ظبط شده، در اثر تکرار نهادینه گردیده و منجر به ایجاد رفتارها و اخلاقیات ناپسند می‌شود، باید رعایت ادب را در رفتار و گفتار کرد و از گفتن و شنیدن سخنان زشت و ناپسند، خودداری نمود.
  • از آن جا که کودکان، بسیار تلقین پذیرند و هر سخنی را حقیقت می پندارند، باید بسیار خوب و مثبت با آن ها صحبت کرد؛ زیرا، تلقینات و القائات منفی، حتی بدون تکرار به آسانی در ضمیر ناخودآگاه آن‌ها نقش بسته و در اخلاق و رفتار و شخصیت آتی آن‌ها، مؤثر واقع می‌شود.
  • دیدن صحنه های پلید و زشت  یا خشونت ‌بار نیز روی انسان، حتی بزرگسالان، اثر گذاشته و موجب تغییرات خلق و خو می‌گردد.

راه های افزایش و ذخیره انرژی‌های حیاتی و مثبت:

الف. اصول اخلاقی:

همه ی آن ‌چه انبیا و اولیای الهی به بشر توصیه کرده‌اند، در افزایش ذخیره انرژی و بهبود شخصیت روانی ما مؤثر است. در اسلام، جهت پاکسازی اثر منفی کارهای بد گذشته و جلوگیری از بازتاب آن در زندگی فعلی، توبه و نیز، جبران گناه از طریق یاری رساندن به دیگران و انفاق و نذر و نیاز و به زحمت انداختن خود، جهت رسیدن خیر به دیگران توصیه شده است.

ترس و نگرانی، ناامیدی خشم، از عواملی هستند که به سبب داشتن انرژی منفی، سبب کاهش ذخیره انرژی های حیاتی و مثبت می‌شوند.

ب: طبیعت:

انرژی حیاتی سه منبع اصلی خورشید، هوا و زمین در طبیعت دارد. انرژی حیاتی خورشید، با حمام آفتاب یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید، به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه و یا نوشیدن آبی که در معرض تابش نور آفتاب بوده است، کسب می‌شود. انرژی حیاتی موجود در هوا، هنگام تنفس کوتاه و کم عمق انجام می‌شود. انرژی موجود در زمین نیز، از طریق کف پاها جذب می‌شود و قدم زدن با پای برهنه، میزان جذب آن را افزایش می‌دهد.

حضور در مکان های پرانرژی مثل جنگل، مناطق کوهستانی، در زیر برخی درختان کهنسال و نیز، اماکن متبرکه، می‌تواند بعضی از انرژی های مثبت را منتقل کند.

ج. تعذیه :

مواد غذایی طبیعی دارای انرژی حیاتی هستند. آن جا که مواد غذایی از محیط پیرامون خود و به خصوص افرادی که در تماس با آن قرار می‌گیرند، انرژی مثبت یا منفی کسب می‌کنند، از مصرف مواد غذایی که توسط افراد ناشناخته یا دارای انرژی های منفی، آماده شده اند یا در اماکن با انرژی منفی عرضه می‌شود، خودداری کنید.

د. اعمال عبادی:

ادیان مختلف، بسته به سیر تکاملی خود، دارای انواع اعمال عبادی در جهت تقویت نیروهای روانی و انرژی‌های حیاتی هستند؛ از جمله توصیه می‌کنند:

  • از گوش دادن به موسیقی های غیر اصیل ( غیر سنتی یا غیر کلاسیک) مثل جاز، خودداری کنید.
  • به صداهای طبیعی، هم چون صدای ریزش باران، وزش باد، برخورد امواج به ساحل، زمزمه آب جویبارها که همگی سبب آرامش می‌شود، گوش بسپارید.
  • به سکوت کامل، دل بسپارید که در آن، تمامی وجود انسان بیدار و پذیرای صدای الهی می‌شود که از طریق هستی که مظهر نیروی عشق و هارمونی تمام تجلیات است، طنین انداز می‌شود.
  • تمرکز فکر و مراقبه، در شارژ الکتریکی بدن و تعادل روانی مؤثر است. در طول شبانه روز، حداقل به مدت یک ربع تا نیم ساعت صبح و شب، باید تمرکز و مراقبه کرد.
  • از آن جا که در حد فاصل بین اذان صبح تا طلوع خورشید، یک رشته پرتوهای کیهانی به سطح زمین تابیده و سبب شارژ خازن های الکتریکی موجودات می‌شود؛ لازم است در این وقت، بیدار باشیم تا حداکثر انرژی را کسب کنیم. در این زمان، همچنین، بهتر است در خانه های سنتی یا در مکان بدون سقف و در زیر آسمان قرار بگیریم.
  • رنگ ها نیز، اثراتی بر جسم و روان ما دارند. رنگ سیاه، به دلیل داشتن پایین ترین ارتعاشات، عملکرد چاکراها را ضعیف می‌کند. لذا از پوشیدن لباس و کفش سیاه، بهتر است پرهیز شود.
  • دعا، همراه با گسیل کردن انرژی های مثبت، اثر قابل توجهی در امور خیر و همچنین، بهبود حالات جسمی و روانی ما و دیگران دارد. از آن جا که دعای دیگران، اثر بیشتری بر خیر و صلاح ما دارد، بهتر است با خدمت به دیگران و همچنین، رساندن خیر و ابزار لطف و محبت به هم نوعان خود، موجبات شادی و رضایت خاطر آن‌ها را فراهم آوریم تا در معرض دعای خیر آنان، واقع شویم.
  • با توجه به این که تفکر و شناخت درست مسایل هستی، نقش اساسی در بالا بردن درجه ی ایمان و شخصیت روحی ما دارد، باید با مطالعه کتب مربوط و صحبت با افراد دانا و به دنبال آن، تفکر و تعمق در جهت پختگی و تعالی روحی خود، قدم برداشته و با انتقال این شناخت و آگاهی به دیگر افراد مستعد جامعه، در سعادت و خوشبختی جامعه نیز، مفید واقع و سهمی داشته باشیم.
  •  از آن جا که آن‌ چه درمورد خود می کنیم و باوری که از توانایی های خود داریم و آن چه انتظار داریم در آینده بدان برسیم، نقشی مهم در شکل گیری توانایی های ما دارد، باید با اطلاع از نیروهای درونی که داریم و به کارگیری درست فکر و تصویر سازی ذهنی، برای خیر و صلاحمان در آینده و دستیابی به آن چه خیر و برکت برای پیشرفت و تعالی روحی ما به دنبال دارد، حرکت خود را تسهیل و تسریع کنیم.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.