آهنگسازی که خلاقیت در آثارش موج می‌زند

۲۳خردادماه،

به مناسبت سالروز تولد هادی منتظری/

امروز ۲۳ خرداد سالروز تولد هادی منتظری است نوازنده ای که امید موسیقی سنتی ایران در آینده می باشد و بسیاری معتقد می باشند که خلاقیت در آثار این نوازنده موج می زند.

به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، هادی منتظری در سال ۱۳۳۴ در کرمانشاه متولد شد و به واسطه ی علاقه ای که به موسیقی داشت از همان اوایل کودکی هر جا که صدایی یا نوایی از موسیقی سنتی ایران به گوشش می رسید بی اختیار بدان سو کشیده می شد و تا پایان آن به نوا گوش می سپرد تا اینکه خودش عاقبت ساز را به دست گرفت و نزد نوازنده چیره دستی به نام محمود مرآتی آغاز به فراگیری موسیقی نمود.

منتظری پس از دریافت دیپلم به دانشکده هنرهای زیبا می رود و در رشته موسیقی سنتی ایران به طور علمی و عملی مشغول تحصیل می گردد و از وجود اساتید بزرگی چون نورعلی خان برومند، جواد معروفی، دکتر برکشلی، دکتر مسعودیه، استاد احمد پژمان، استاد علی تجویدی، دکتر داریوش صفوت، محمدرضا لطفی، علی اصغر بهاری و محمدرضا شجریان بهره ها می گیرد و پایه ی موسیقی خود را بواسطه ی این بزرگان محکم می کند.

وی در مرکز حفظ و اشاعه مشغول تدریس بوده و کارمند رسمی مرکز سرود نیز می باشد و با صدا و سیما بعنوان نوازنده و آهنگساز همکاری دارد. منتظری برای شناساندن موسیقی سنتی ایران همراه با گروه مسافرت هایی به کشورهای خارج نموده است. وی جزو نوازنده هایی است که امید موسیقی سنتی ایران در آینده می باشد و بسیاری معتقد می باشند که خلاقیت در آثار این نوازنده موج می زند.

از جمله آثار هنری ایشان تمامی آثار گروه شیدا به خوانندگی استاد محمدرضا شجریان، استاد شهرام ناظری، استاد صدیق تعریف، استاد هنگامه اخوان، استاد سیما بینا و … است.

این نوازنده کنسرتهای متعددی در داخل و خارج از کشور برگزار کرده است.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.