آه ایران دامن اندونزی را گرفت!

۱۸فروردین۱۳،

عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک دربارهٔ تعویق بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی گفت: فکر می‌کنم آه ایران اندونزی را گرفته و خدا جواب آنها را داده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، شاهرخ شهنازی در گفت‌وگو با فارس، دربارهٔ اینکه گفته می‌شود وزیر ورزش از کمیته خواسته است کارگروه انتخاب شده نظراتشان را اعمال نکنند و بهتر است اساسنامه با تغییراتی که IOC خواسته اصلاح شود، گفت: بعید می‌دانم چنین حرفی زده باشد. شاید شفاهی چنین حرفی بوده، اما رسمی چیزی را به ما ابلاغ نکردند. ضمن اینکه این کارگروه پیشنهاد عمده‌ای نداشت و بعضی از آنها می‌گفتند چرا نام فدراسیون‌شان از مجمع حذف شده است.

وی دربارهٔ صحبت‌های افشارزاده مبنی بر اینکه کمیته به دنبال متقاعد کردن روسای برکنار شده اظهار داشت: برگشت روسای برکنار شده از اختیارات کمیته نیست، شاید افشارزاده بخواهد با ریش سفیدی این جریان را حل کند. بعید می‌دانم از نظر قانونی کمیته اجازه چنین کاری را داشته باشد.

عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی بر اعتراض رسمی ایران به اندونزی در خصوص تعویق بازی‌های همبستگی اسلامی، تصریح کرد: فکر می‌کنم واقعا آه ایران دامان آنها را گرفته و خدا جواب آنها را داده است. چند سال پیش عربستان با رویکردی کاملا سیاسی و نامردی میزبانی را از ایران گفت و اندونزی هم در آن دخیل بود. شاید اندونزی با تعویق این بازی‌ها می‌خواهد کمبود بودجه‌اش را جبران کند و پول بگیرد.

رئیس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک افزود: بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از بازی‌های آسیایی بزرگتر است. در بازی‌های اسلامی ۵۳ کشور حضور دارند و در بازی‌های آسیایی اگر همه کشورها هم شرکت کنند تعداد آنها ۴۴ کشور می‌شود. متاسفم برای کشورهای اسلامی که اختیارشان در دست کسانی است که نمی‌توانند این بازی‌ها را اداره کنند. مقر فدراسیون این بازی‌ها در عربستان است و اشخاص ضعیف و دیکتاتوری آن را اداره می‌کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.