آوازه کودک نابغه ایرانی در لندن/عکس

بینا- شروین دو ساله بر آیفون و آی‌پد کاملا مسلط است و پرچم ۱۹۵ کشور جهان را  به تفکیک شناسایی می‌کند.
چند ماه پیش آوازه این‌کودک نابغه در مطبوعات انگلیس فراگیر شد.کودکی یک سال و نیمه ایرانی الاصل که همراه با خانواده‌اش در لندن زندگی می‌کند و به روایت رسانه‌های انگلیسی تسلط چشمگیری بر آیفون و آی‌پد داشته است. شروین سرابی نام این کودک ۱۸ ماهه بود از مادری انگلیسی به نام آماندا و پدری ایرانی به نام داوود. این در حالی است که آماندا مادر انگلیسی او و داوود پدر ایرانی‌اش اصرار دارند که آنها در مورد آیفون و اپل‌هیچ راهنمایی خاصی به‌کودکشان نکرده‌اند و این کودک به شکل اتوماتیک بر این دو ابزار دیجیتالی تسلط یافته است‌. حالا شش ماه پس از گزارش اول، گزارش‌های جدیدی از توانایی‌های حیرت‌انگیز او در مطبوعات انگلیسی منتشر شده است.
در حالی که بیشتر بچه‌های دوساله به دنبال بازی‌کردن هستند و بیشتر زمان خودشان را مقابل کامپیوتر و یا تلویزیون صرف می‌کنند «شروین سرابی» به یادگیری پرچم‌های کشورهای دنیا می‌پردازد. «شروین» کودک دوساله ایرانی‌الاصل که ساکن انگلستان است که مادری انگلیسی و پدری ایرانی دارد. وی به‌رغم سن کم می‌تواند پرچم و همچنین نقشه ۱۹۵ کشور دنیا را با دقت و بدون خطا نام ببرد.
او همچنین می‌تواند به راحتی حرف بزند و نزدیک به ۵۰۰ لغت را نیز بخواند و همچنین اطلاعات بسیار زیادی در مورد آتشفشان‌ها و ستاره‌های دنباله دار دارد. او در حالی که تنها ۱۰ ماهه بود اولین لغت‌ها را به زبان آورد و در حالی که تنها ۱۸ ماه داشت می‌توانست با تلفن‌های همراه به راحتی‌کار کند و اجزای آنها را می‌شناخت.
«آماندا» مادر او می‌گوید، پزشکان شروین را یک نابغه می‌دانند و از ما درخواست کرده‌اند که او را زودتر به مدرسه بفرستیم. وی همچنین گفته است که چند شب پیش «شروین» مرا از خواب بیدار کرد و از من در مورد ایساک نیوتون و راز کشف جاذبه سوال می‌کرد. این در حالی است که بسیاری از مدارس گران قیمت و خصوصی در انگلیس و سوئیس از تمایل خود برای بورس دادن به این کودک نابغه خبر داده‌اند ولی والدین او اصرار دارند که شروین کودکی نرمالی را از سر بگذراند. با این حال خانواده این کودک واقف هستند که فرزندشان یک پتانسیل بالقوه برای آینده دانش بشری است.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.