آوای دلنشین قاریان ایرانی درتونس همزمان با ایام ماه مبارک رمضان

به گزارش ایرنا، رضائیان از ابتدای ماه مبارک رمضان در تونس بسر می برد و در نشست ها و مراسم ها در پایتخت و استان های دیگر و شبکه های مختلف رادیو و تلویزیون این کشور با تلاوت روحبخش آیات قرآن کریم،شهروندان تونسی را مجذوب و تسلط قاری ایرانی به کتاب آسمانی مسلمانان بویژه از نظر قرائت و تجوید آنان را شگفت زده کرده است.

گروه تواشیح محراب به دعوت وزارت فرهنگ و با هماهنگی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس و مساعدت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به این کشورسفر کرده است.

این گروه قرار است در چارچوب جشنواره سرودهای دینی ماه مبارک رمضان تونس در چند استان این کشور برنامه های تواشیح ، سرودهای ذکر الهی و مدح پیامبر گرامی (ص) و موسیقی سنتی و مذهبی ایرانی را به زبان های عربی و فارسی اجرا کند.

این گروه در استان های قابس ( ۷۰۰ کیلومتری پایتخت تونس) ، القیروان ( پایتخت اسلامی تونس ) و المهدیه برنامه های خود را با کمک مراکز فرهنگی این استان ها اجرا می کند و سرانجام در جشنواره فرهنگی هنری شهر حمامات به اجرای برنامه می پردازد.

گروه محراب همچنین قرار است در روز جهانی قدس در مراسمی که به همین مناسبت با ابتکار و مشارکت رایزنی فرهنگی ایران در تونس و دانشگاه بین المللی تونس ( U.I.T) برگزار می شود، به اجرای برنامه بپردازد.

این گروه تواشیح ایرانی همچنین تصمیم دارد با تنظیم سرود ملی تونس آن را به شهدای انقلاب این کشور هدیه کند.

محمد مکرمی (سرپرست)، حسن صفری، شیرزاد احمدی، سهراب احمدی، محمد اسلامی ارشقی، محمد افشانی، رحمت الله وطن دوست، محمد مکرمی و میثم فراهانی اعضای گروه تواشیح محراب هستند.

رایزن فرهنگی ایران در تونس به اهداف سفر هیات قرآنی ایران به این کشور ، ویژگی های فرهنگی دینی تونس و روابط دیرینه و تاریخی دو ملت مسلمان ایران و تونس اشاره کرد و گفت: انقلاب بیداری اسلامی و عزت و کرامت در تونس فضای جدیدی را برای همکاری های دو جانبه بویژه در زمینه های فرهنگی بوجود آورده است.

‘ صادق رمضانی گل افزانی ‘ افزود: ‘ مهدی مبروک’ وزیرفرهنگ تونس در جلسه ای با ‘ پیمان جبلی’ سفیر ایران در تونس و اینجانب درخواست کرد که نهادهای فرهنگی ایرای در ماه رمضان سالجاری یکی از گروه های تواشیح را برای حضور در جشنواره های ماه رمضان به تونس اعزام کنند.

خاورم ** ۱۳۲۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۱۷۵۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.