آیت الله استادی: تقوا و ساده زیستی آیت الله طاهری سبب محبوبیت ایشان میان مردم شد

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

قم ـ استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: سادگی و قناعت آیت الله طاهری خرم آبادی و تقوای ایشان، این عالم مجاهد و نستوه را در میان مردم و علما بسیار محبوب ساخته بود.

آیت الله رضا استادی یکشنبه شب در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله طاهری خرم آبادی که از سوی رهبر معظم انقلاب در مسجد اعظم قم برگزار شد گفت: این عالم ربانی هیچ گاه آلوده مطامع دنیوی و پست ها و مقام های ظاهری دنیا نشد و همواره زندگی ساده ای داشت.
امام جمعه موقت قم با اشاره به ابعاد شخصیتی، علمی و معنوی آیت الله طاهری خرم آبادی، سخنان رهبر معظم انقلاب در توصیف این عالم ربانی مورد توجه قرار داد و افزود: ایشان در درس بزرگان بسیاری شرکت کرده و به درجات بالای علمی دست یافته بود.
وی خاطرنشان کرد: ایشان در دوران جوانی با وجود آنکه در تحصیل علوم دینی بسیار تلاش می کرد، اما از همان ابتدای نهضت انقلاب اسلامی در حمایت از امام خمینی(ره) و مبارزه با رژیم طاغوت پهلوی لحظه ای درنگ نمی کرد.
وی همچنین آیت الله طاهری خرم آبادی را از هرگونه افراط و تفریط به دور دانست و گفت: ایشان هیچ وقت تحت تاثیر جوسازی ها قرار نگرفت و با وجود بیماری و مشکل جسمی با جدیت به درس و بحث خود ادامه می داد.
آیت الله استادی در پایان با اشاره به ولایتمداری آیت الله طاهری، اظهار داشت: ایشان حقیقتا از استوانه های علمی و اخلاقی حوزه های علمیه بودند و می توانند الگویی کامل برای طلاب علوم دینی و مردم باشند.
به گزارش ایرنا؛ آیت الله طاهری خرم آبادی پس از مدت ها تحمل رنج بیماری، روز شنبه ۱۶ شهریورماه در بیمارستان شهید بهشتی قم به دیار باقی شتافت.
مراسم تشییع پیکر آن مرحوم، روز یکشنبه از مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار و در بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت (س) به خاک سپرده شد.
عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی، عضویت در مجلس خبرگان رهبری و فعالیت های گسترده علمی و فرهنگی در سوابق این استاد برجسته حوزه علمیه قم به چشم می خورد.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.