آیت الله جوادی آملی: هیچ کس به اندازه ذات مقدس رسول گرامی اسلام به بشریت خدمت نکرده است

n00011997-b.jpg

آیت الله جوادی آملی با اشاره به حادثه تلخ اهانت به سید انبیاء، وجود مبارک حضرت ختمی نبوت محمد بن عبدالله(ص) ومحکومیت شدید آن، این حادثه سنگین را به پیشگاه حضرت ولی عصر تعزیت عرض کرد و گفت: هیچ کس به اندازه ذات مقدس رسول گرامی اسلام به بشریت خدمت نکرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه قم، آیت الله جوادی آملی در اولین جلسه درس اخلاق هفتگی خود در سال تحصیلی جدید، که در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، گفت: همه کسانی که چه در ایران چه در غیر ایران برای گرامیداشت مقام شامخ آن حضرت تلاش و کوشش کردند سعی‌شان مشکور باشد و اجر همه کسانی که در برابر این اهانت به پا خاستند با خدای سبحان باشد در این زمینه دو مطلب هست یکی درباره سازندگان آن فیلم و اهانت‌کنندگان است که پاسخ آنها همین قیام مردمی در سراسر جهان اسلام است.

وی با اشاره به وضع جهالت علمی و عملی ایران، روم و سرزمین حجاز قبل از رسالت آن حضرت و تاکید بر بررسی جنایات آنها گفت: وجود مبارک آن حضرت آمده عقل و عدل را نصیب بشر کرد؛ هم اینها را عاقل، عادل و وارسته کرد. کسی که فرشته الهی بود در زمین، کسی که قبل از اینکه به مقام شامخ نبوّت برسد مردم را به اتحاد دعوت کرد.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه پیامبر اسلام قبل از اینکه به مقام شامخ نبوّت برسد نظام برده‌داری را برداشت، گفت: او کسی بود که به فکر آزادسازی جوامع بشری بود، هم آزادی از بردگی ظاهری هم آزادسازی از بردگی اخلاقی و هوس و مانند آن، او کسی که خدای سبحان در کتاب‌های آسمانی پیشین شناسنامه حضرت را بازگو کرد.

وی افزود: خداوند او را معرفی کرد، فرمود پیامبری می‌آید که دست و پای مردم را آزاد می‌کند، زنجیر را از پا و گردن اینها برمی‌دارد، آن اسارت و بردگی را از اینها برمی‌دارد اینها را آزاد می‌کند به سیادت می‌رساند جهان را به عقل و عدل دعوت کرده است چه در جاهلیّت حجاز، چه در جاهلیّت ایران، چه در جاهلیّت غرب، بتها را برطرف کرده است خداشناسی را به جای بت‌پرستی نشانده است این شخص عالی‌ترین مقام انسانیّت را داراست در پیشگاه او باید خضوع و تأدّب کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه این انسان فرشته‌منش شایسته عالی‌ترین احترام است ادامه داد: دانشمندان غرب را باید توجیه کرد که این عظمت برای رسول گرامی است و لاغیر و باید آن اهانت‌کنندگان را تنبیه کرد و سر جایشان نشاند.

آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خدای سبحان مستقیما از پیامبرانش مخصوصاً از حضرت رسول خدا(ص) حمایت می‌کند، گفت: این‌چنین نیست که خدا صبر بکند که هرکسی دهن کجی و اهانت کند بالاخره جایی یک عذاب علیم پیدا می‌شود؛ اینها افسانه نیست، می بینید که فلان جا آتش‌سوزی شد، فلان جا زلزله آمد، درست است همه اینها نظام علمی دارد؛ اما رهبری این نظام علمی به دست چه کسی است؟ یعنی بخواهد زلزله بیاید با حساب است یا بی‌حساب؟! ما یک تافته جدابافته نیستیم ما انسان ها گوشه‌ای از جهان هستیم که هم کار ما در جهان اثر دارد هم رخدادهای عالم در ما اثر دارد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.