آیت الله صافی: افراد توانمند باید به نیازمندان مالی کمک کنند

خبرگزای آریا- حضرت آیت الله صافی گلپایگانی گفتند:هرکسی که در اوضاع اقتصادی فعلی می تواند باید به نیازمند کمک کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ معظم‌له، در دیدار تعدادی از طلاب مدارس علمیه اباصالح، اباجعفر و ابافاضل قم، خطاب به طلاب علوم دینی گفتند: هرچه تلاش بیشتری در تحصیل داشته باشید، موجب رضایت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است؛ همانطور که سایر کارهایمان هم باید بر اساس خرسندی و رضایت ایشان باشد.
ایشان با اشاره به آیه «… أَنَّ الأَرضَ یَرِثُها عبادِیَ الصّالحون …» ضمن تأکید بر ادعیه‌ای که در باب مهدویت آمده است، ولادت حضرت مهدی (عج) را عید بزرگ شیعیان خوانده و گفتند: انتظار ظهور آن حضرت، انتظار برای اجرای عدالت جهانی و آینده روشن بشری است.
حضرت آیت الله صافی با بیان این مطلب که مجالس مدح حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بسیار ارزشمند و با برکت است، تصریح کردند: عصر غیبت، زمان امتحان است که باید امیدوار بود که به خوبی از عهده آن برآییم.
ایشان حضور در عصر غیبت را مشروط بر مراقبت از روح و معنویت، با فضیلت عنوان و خاطر نشان کردند: این عصر برای کسانی که می‌خواهند خود را ساخته و به مراتب بالای معنوی برسند، فرصت خوبی به شمار می رود.
این مرجع تقلید بر سنجش اعمال و کارها و وابسته بودن خود به حضرت مهدی (عج) تأکید نموده و ابرازداشتند: باید بر این امر توجه داشته باشیم که بر اساس روایات، اعمال ما هر هفته به محضر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و اهل بیت (علیهم السلام) عرضه می‌شود.
معظم له با اشاره به آیه «اعْمَلُواْ فَسَیَرَى اللّهُ عَمَلَکُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ وَسَتُرَدُّونَ »، اظهارداشتند: بر اساس این آیه، مسأله عرضه اعمال اختصاص به زمان حضورشان ندارد و المؤمنین هم به ائمه طاهرین تفسیر شده اند.

*هویت دینی و اسلامی حفظ شود
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با تأکید براین مطلب که همه امور تحت نظارت حضرت مهدی (عج) قرار دارد، گفتند: اسلامی شدن جامعه و افزایش تعهدات دینی مردم موجب خرسندی وجود مقدس امام عصر (عج) می‌شود.
ایشان افزودند: هر کسی که بخواهد حضرت را خشنود نماید، باید درصدد حفظ هویت دینی و رفتار اسلامی بوده و با امر به معروف و نهی ار منکر، به ارشاد و هدایت بپردازد.

*انتظار مدرسه خود سازی
معظم له انتظار را یک مکتب که بالاترین مکاتب است، خوانده و بابیان این که همه انبیاء این مکتب را بشارت داده‌اند،‌ یادآورشدند: انتظار، مدرسه‌ای برای تربیت و خودسازی و قرب الهی است.
این مرجع تقلید با اشاره به آیه شریفه «… ألا إنّ حزب الله هم الفلحون»، ابرازداشتند: کسانی که خود را وابسته به این مکتب می دانند، باید به دستورات و آموزه‌های آن عمل کنند.
ایشان به حدیث «من مات و لم یعرف امام زمانه…» اشاره و خاطر نشان کردند:‌ این شناخت از برکات امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است، که انسان با عمل به آموزه‌های دین و خرسند نمودن وجود مقدس آن حضرت، می‌تواند به این معرفت و شناخت برسد.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تصریح کردند: ولادت امام زمان (عج) یکی از اسرار است و با وجود برخی ناهنجاری‌ها، مسأله استقبال و اقبال نسبت به حضرت، نشاندهنده این مسأله می‌باشد.

*قدردان نعمت ولایت باشیم

معظم له ضمن تأکیدبر اجرای احکام الهی و اسلامی در جامعه، با اشاره به آیه شریفه « هدی للمتقین الذین یومنون بالغیب»، اظهارداشتند: شیعه امام زمان (عج) بودن و این نعمت ولایت، تاج کرامت و افتخاری است که باید بسیار قدردان آن بود.

*هرکسی می تواند به نیازمندان کمک کند
ایشان دو نعمت ولایت و اخلاق حسنه را از بزرگترین نعمت های الهی دانسته و یادآور شدند: هرکسی که در اوضاع اقتصادی فعلی می تواند باید به نیازمند کمک کند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.