آیا ایمیل فضای امنی برای نگهداری اطلاعات است؟

بسیاری از افراد اطلاعات شخصی و محرمانه خود را جهت حفاظت از هر گونه نفوذ در فضای ایمیل نگهداری می کنند که بسیار خطرناک است.

پاشا ناصر آبادی، کارشناس امنیت اطلاعات با بیان این مطلب به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: نگهداری اطلاعات محرمانه در ایمیل کار خطرناکی است زیرا با انجام این کار عملا فایل محرمانه را روی هارد شرکت سرویس دهنده ذخیره کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه این احتمال وجود دارد که ایمیل فرد در اختیار دیگران قرار گیرد تاکید کرد: هنگامی که ایمیل فرد به دلایل مختلف در دسترس دیگران قرار گیرد امکان انواع سوء استفاده ها از جمله تغییر پسورد و عدم دسترسی صاحب ایمیل به آن وجود خواهد داشت.

وی افزود: در صورت وقوع چنین امری افراد سودجو از سوی شخص مورد نظر مکاتبانی را با افرادی که در ادلیست ایمیل وجود دارند انجام داده و حتی می توانند به حساب کاربری شخص در سایت های مختلف دسترسی داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: کاربران همواره باید توجه داشته باشند که مکاتبات اداری، تجاری و خانوادگی خود را در فضای به ظاهر امن ایمیل نگه داری نکنند و به دنبال نکته های امنیتی برای پیشگیری از هر نوع سوء استفاده احتمالی باشند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.