آیا این ستارگان به جام جهانی می رسند؟‌

۳۱فروردین۱۳،

جام جهانی رقابتی است که قرار است بهترین بازیکنان جهان در آن برای رسیدن به جام زرین آن به رقابت بپردازند , اما به نظر می رسد در جام جهانی سال آینده که در برزیل برگزار می گردد, چندین ستاره سرشناس مثل همه جام های قبلی غایب خواهند بود.

جام جهانی رقابتی است که قرار است بهترین بازیکنان جهان در آن برای رسیدن به جام زرین آن به رقابت بپردازند , اما به نظر می رسد در جام جهانی سال آینده که در برزیل برگزار می گردد, چندین ستاره سرشناس مثل همه جام های قبلی غایب خواهند بود.

اگرچه ۳۲ کشور نهایی حاظر در جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل تا ماه نوامبر ۲۰۲۴ مشخص نخواهند شد, اما رقابتهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ در قاره های مختلف بیش از نیمی از راه خود را سپری کرده است و چهره تیم های مدعی حضور در جام جهانی ۲۰۲۴ تا حد بسیاری مشخص شده است. با این حال تصویر ظاهر شده از جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل برای چندین ستاره فوتبال تصویری مات و کدر است. ستارگانی که شانس بسیاری برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل ندارند.

تساوی انگلیس برابر مونته نگرو شانس حضور انگلیس در جام جهانی ۲۰۲۴ را در هاله ای از ابهام قرار داده است. اما در میان قدرتهای بزرگ جهان تنها انگلیس نیست که برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۴ کار سختی پیش رو دارد. کشورهایی مثل پرتغال و اروگوئه نیز کار بسیار سختی برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۴ دارد.

البته این را باید در نظر داشت که بسیار از بازیکنان این لیست از قاره اروپا می باشند. در قاره اروپا تیم های سرگروه در گروه های ۹ گانه به طور مستقیم به جام جهانی ۲۰۲۴ راه پیدا می کنند و تیم های دوم به بازی های پلی اف راه پیدا می کنند که باید به صورت رفت و برگشت با یکدیگر بازی کنند.

وقتی بخواهیم دنبال ستارگانی باشیم که به سبب ضعف تیم های ملی شان احتمال غیبت در جام جهانی ۲۰۲۴ دارند, با لیستی طولانی از بازیکنان بزرگ مواجه می شویم.

اکنون تیم برتر از بازیکنانی که احتمال غیبت آنان در جام جهانی ۲۰۲۴ بسیار است را بررسی می کنیم.

دروازه بان

‌پیتر چک (چک)

دروازه بان شماره یک چلسی مدت هاست به عنوان یکی از دروازه بانان برتر جهان شناخته می گردد اما در تیم ملی چک که به عنوان کاپیتان محسوب می گردد, پیتر چک شرایط سختی برای حضور در جام جهانی دارد. چک اکنون در رده سوم گروهش درمقدماتی جام جهانی ۲۰۲۴ قرار دارد. به نظر می رسد پس از غیبت چک در جام جهانی ۲۰۱۰ باید منتظر غیبت دیگری از این بازیکن در جام جهانی ۲۰۲۴ به همراه هم تیمی هایش در تیم ملی چک باشیم.

مدافعان

برانیسلاو ایوانویچ (صربستان)

صربستان به راحتی توانست به جام جهانی۲۰۱۰ آفریقا جنوبی صعود کند اما این کشور کار سختی برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۴ دارد. اما به نظر می رسد ایوانویچ نیز به همراه هم تیمی اش پیتر چک تابستان سال آینده به جای شرکت در جام جهانی ۲۰۲۴ مشغول تمرینات پیش فصل با باشگاهشان باشند. صربستان پس از بلژیک کرواسی با ۹ امتیاز اختلاف در رده سوم گروه یک مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل قرار دارد.

پپه (پرتغال)

مدافع رئال مادرید یکی از ستارگان پرتغالی است که خطر نرسیدن به جام جهانی ۲۰۲۴ آنها را تهدید می کند. این مدافع برزیلی در جام جهانی۲۰۱۰ در تیم ملی پرتغال بازی کرد اما در سن ۳۰ سالگی بعید است بتواند در جام جهانی دیگری حضور داشته باشد. پرتغال اکنون پس از روسیه و رژیم صیهونیسیتی در رده سوم گروهش درمقدماتی جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل قرار دارد.

دانیل آگر (دانمارک)

دانمارک معمولا در راه مقدماتی تورنمت های مهم عملکرد خوبی ارائه می داد اما در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۴ اوضاع برای دانمارکی ها خوب پیش نرفته است. کاپیتان تیم ملی دانمارک که در لیورپول توپ می زند همراه کشورش در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل عملکرد خوبی نداشتند.آنها در ۵ بازی مقدماتی فقط ۶ امتیاز بدست آوردند.

فابیو کوئنترائو (پرتغال)

در جام جهانی ۲۰۱۰ بود که مدافع چپ رئال مادرید اولین حضور خود در این اتفاق بزرگ را تجربه کرد. اکنون به نظر می رسد کوئنترائو برای تجربه دیگر حضور در این رقابتها باید تا سال ۲۰۱۸ صبر کند. پرتغال پس از تساوی ۳ بر۳ با رژیم صیهونیستی در رده سوم گروه خود قرار دارد.

هافبک ها

کوادو آساموآ (غنا)

خارج از قاره اروپا, در قاره آفریقا غنا بزرگترین تیمی است که خطر نرسیدن به جام جهانی ۲۰۲۴ را حس می کند. در قاره آفریقا از هر گروه تنها یک تیم به جام جهانی صعود می کنند و در گروه غنا , زامبیا عملکرد خوبی داشته است و صدرنشین است. این بدان معنا اسنت که آساموآ ستاره یوونتوس در حسرت جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل خواهد ماند.

کریستین اریکسون (دانمارک)

اریکسون یکی از پدیده های ناب فوتبال در قاره اروپا است. این بازیکن در یورو ۲۰۱۲ درخشش خوبی با وایکینگ ها داشت. بازیساز آژاکس باید ۴ سال دیگر منتظر بماند تا در جام جهانی دیگری بازی کند.

گرت بیل (ولز)

در لیست بازیکنان بزرگی که در جام جهانی بازی نکردند نام رایان گیگز برای همیشه در خاطر فوتبالدوستان خواهد ماند. همزمان هافبک ۲۳ ساله ولزی دوست ندارد تادچار این سرنوشت تلخ شود. بیل همراه تاتنهام عملکرد بسیار خوبی داشته است اما آنها در گروه یک مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل شرایط خوبی ندارند.

کریستیانو رونالدو (پرتغال)

مخمصه پرتغال در راه رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل به این معنا است که یکی از بهترین بازیکنان جهان در این رقابت ها غایب خواهد بود. مهاجم رئال مادرید که کاپیتان تیم ملی کشورش است نیاز است تا هم تیمی هایش را ترغیب کند تا در ۴ بازی باقیمانده پرتغال در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل به ۴ پیروزی برسند . در غیر این صورت پرتغال در حسرت جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل خواهد ماند.

زلاتان ابراهیموویچ (سوئد)

سوئد در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل بی شکست بوده است اما بد شانسی آنها در این بوده است که سوئدی ها با آلمان همگروه شدند. آنها اکنون پس از اتریش در رده سوم جدول گروه خود می باشند تا شانس رسیدن سوئدی ها به پلی اف جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل نیز بسیار نباشد.

لوئیس سوآرس (اروگوئه)

پس از چهارمی اروگوئه در جام جهانی ۲۰۱۰ و قهرمانی در کوپا آمه‌ریکا ۲۰۱۱, به نظر می رسد نسل طلایی اروگوئه به اتمام رسیده است. انها ۲ امتیاز نیست به حضور در پلی اف مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل در قاره آمریکا جنوبی فاصله دارند و اگر اروگوئه نتواند به جام جهانی ۲۰۲۴ را پیدا کند غیبت لوئیس سوآرس بیش از هر چیز دیگری نمود پیدا خواهد کرد.

با توجه به قانون میانگین در ریاضی احتمال می رود یکی از بازیکنان بالا در جام جهانی حضور داشته باشد. به این ترتیب نیاز به یک بازیکن دیگر داریم و آن هم کسی نیست جز مهاجم منچستر یونایتد و تیم ملی مکزیک.

خاویر هرناندز (مکزیک)

مکزیک اکنون در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل در منطقه آمریکا شمالی و مرکزی بین شش کشور در رده پنجم قرار دارد. اگر زلاتان و سوآرس بتواند تیم های ملی کشورشان را به جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل هدایت کنند , خاویرهرناندز جانشین خوبی برای آنهاست.

ادامه بازی های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل در قاره های مختلف جهان خرداد ماه (ژوئن ۲۰۲۴) برگزار می گردد و تیم ها برای حضور در این اتفاق بزرگ تمام تلاش خود را به کار خواهند بست. 

ایسنا

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.