آیا جنگ بین اسرائیل و ایران نزدیک است ؟

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران ،نکته ای که در این مقاله به آن اشاره شده است عدم حمله احتمالی اسرائیل به ایران تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر است . درستی این احتمال را می توان از گزارش نگارنده از تهران سنجید.
 
آیا جهان شاهد جنگ دیگری در خاورمیانه خواهد بود؟ اسرائیل گفته است که هرگز اجازه نخواهد داد ایران به قابلیت دستیابی به ساخت سلاح های اتمی دست یابد . ایران هم اکنون به مرحله بسیار پیشرفته ای از برنامه هسته ای خود دست یافته است که این  موضوع به یک افتخار و غرور ملی درایران تبدیل شده است . چیزی که مشخص است این است که ایران هراسی از حمله اسرائیل به تاسیسات هسته ای اش ندارد . درحقیقت ایران می داند هرگونه حمله به این کشور باعث شوریدن جهان اسلام علیه اسرائیل خواهد شد . واقعیت این است که حمله احتمالی اسرائیل به ایران باعث جنگی فراگیر در منطقه خواهد شد . به دلیل اینکه اسرائیل گفته است که اجازه رسیدن ایران به سلاح های هسته ای را نخواهد داد . به نظر اسرائیل زمان برای حمله به ایران در حال اتمام است . روشن است که دولت اوباما حمله به ایران را به مصلحت نمی داند ، حداقل در بازه زمانی کنونی . تلاش اولیه آمریکا این است که حمله به ایران در زمان اوباما اتفاق نیافتد ، یعنی درصورت پیروزی اوباما که ریاست جمهوری اش تا سال ۲۰۱۶ طول می کشد این اتفاق نیافتد . اما اسرائیل معتقد است صبر کردن تا آن سال ، غیرممکن است . اگر حمله به ایران قبل از انتخابات نوامبر امسال اتفاق بیافتد و اوباما موضع منفی در قبال آن اتخاذ کند ، بعنوان رئیس جمهوری ضد اسرائیلی شناخته خواهد شد و آرای مهم یهودیان را از دست خواهد داد . اما این حمله اگر بعد از انتخابات انجام شود دیگر برای اوباما فرقی نمی کند . حتی بعداز انتخابات اوباما میتواند این حمله را محکوم هم بکند .
 
البته اگر میت رامنی برنده انتخابات شود ، اوضاع متفاوت تر خواهدبود . چون در برابر ایران موضع  سخت تری خواهد گرفت .
 
اما اسرائیلی ها می دانند که وضعیت انتخابات متفاوت است چون احتمال پیروزی اوباما در انتخابات بیشتر است .
 
به همین خاطر است که ماههای آینده تا انتخابات ، برای خاورمیانه بسیار خطرناک و نگران کننده خواهد بود .
 
اسرائیلی ها فکر می کنند که اگر الان علیه ایران اقدام نکنند ، بعد از پیروزی دوباره اوباما ، شرایط برای برخورد با ایران سخت تر خواهد شد .
 
خب پس کی ممکن است این اتفاق بیافتد؟
 
یقیناً این اتفاق در طول و یا در آستانه برگزاری عید مذهبی یهودیان که در آخر سپتامبر یا اوایل اکتبر است نخواهد افتاد .
 
این یعنی به احتمال زیاد حمله بین اواسط اکتبر و اوایل نوامبر یعنی تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اتفاق می افتد .
 
اما آیا این اتفاق خواهد افتاد؟
 
باید منتظر بود و دید …
 
–         طبق برخی گزارش ها ایران یک مانور گسترده هوایی در اکتبر خواهد داشت .
 
–         ایران گفته است درصورت حمله آمریکا به سوریه ، اسرائیل را مورد هدف قرار خواهد داد .
 
 
–         ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پیمان های نظامی محکمی با ایران وسوریه دارد .
 
–         دولت اوباما به شدت نگران حمله اسرائیل به ایران قبل انتخابات ریاست جمهوری است و بسیار سعی دارد نشان دهد که اسرائیل خودسرانه تصمیم هایش را می گیرد .
 
–         قرار است آخر اکتبر یک رزمایش مشترک بین اسرائیل و آمریکا صورت گیرد . اما دولت اوباما سعی دارد مقیاس این رزمایش را محدودو کوچک کند . مجله تایم می نویسد : منابع آگاه در هر دو طرف اعلام کرده اند که تعداد و حجم نیروها وتجهیزات شرکت کننده بسیار محدود شده است . آمریکا دوسوم نیروهای اعزامی را کاهش داده و مقدار کمی از موشک ها وتجهیزات را در این رزمایش شرکت خواهدداد .
 
اوباما به شدت نگران افزایش نیروهای خود در خاک اسرائیل در آستانه انتخابات است . اگر در این هنگام حمله ای توسط اسرائیل به ایران صورت گیرد ، نیروهای آمریکائی در وسط کارزار گیر خواهند کرد .
 
گمانه زنی ها درباره حمله احتمالی اسرائیل به ایران افزایش یافته است اما خیلی ها نسبت به اصل حمله هم ابراز تردید جدی دارند  وآنرا بعید می دانند . اما اگر حمله ای هم در کار باشد قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود .
 
اما نکته مهم اینجاست که اگر جنگی در خاورمیانه اتفاق بیافتد دیگر محدود به ایران وسایر کشورهای منطقه نخواهد شد ، بلکه باعث ایجاد جنگ جهانی سوم می شود .


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. معین اقا:

    جنگی نیست ولی اگر بشه امریکا اسرایّل عربستان به خاک سیاه نشسته میشن و اگر روسیه و چین هم از ایران پشتیبانی کنن چی میشه خدا . ما ایرانی ها فقط به عشق اقا و امام زمان میریم بجپه که بجنگیم.

    زنده باد ایران

  2. میثم انگوتی:

    انشالله که بشه فقط رهبرم لب تر کنه همشونو به خاک خون بکشیم.من نه بسیجی ام.نه چیز دگ.اگه اسمم کسی بشناسه. خیلی ام آدم درستی نیستم اما عاشق سید علی و ایرانم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.