آیا خوب است که دستگاه برش سنگ دست دوم بخریم؟

امروزه روز، گرانی دستگاه ها و ماشین آلات موجود، موجود نبودن برخی از دستگاه های و ماشین آلات مورد نظر، نداشتن سرمایه کافی برای خرید دستگاه مورد نظر و بسیاری موارد دیگر، عاملی بر جلب نظر مشتریان در خرید دستگاه های سنگبری دست دوم، شده اند.

شرکت تولیدی صد صنعت، با داشتن ۴۰ سال سابقه کاری درخشان، نقش قابل توجهی در بازار تولید دستگاه های سنگبری داخلی، به خود اختصاص داده  است.

شرکت تولیدی صد صنعت ابتدا با قالب سازی و قطعه سازی، فعالیت مجموعه خود را آغاز کرده است و بعد از مدتی با در ارتباط قرار گرفتن با شرکت های ایتالیایی شروع به ارسال قطعه به ایتالیا کرد.

شرکت تولیدی صد صنعت با تربیت و آموزش نیروهای خود در ایتالیا، شرکتی را در آنجا به تاسیس رساند و پس از آن کارخانه وسیعی در کشور تاسیس کرد.

در ادامه، با شرکت در نمایندگی های بین المللی و بررسی نظرات مشتریان نسبت به تولید دستگاه های سنگبری توسط شرکت، قدم اول را در تولید دستگاه های سنگبری و ارسال آنها به ایتالیا نمود.

با گذشت زمان، تمرکز صد صنعت بر روی بازار داخلی، با پیشرفت صنعت ساختمان سازی و نماکاری، افزایش یافت و صد صنعت تسلط خود را بر بازار داخلی به سرعت کسب نمود.

همان طور که اشاره کردیم، صنعت ساختمان سازی و نماکاری ساختمان در سال های اخیر به شدت پیشرفت داشته است.

با پیشرفت رخ داده در این صنعت، نیاز به انواع ماشین آلات و دستگاه های سنگبری نیز، افزایش چشم گیری پیدا کرد.

شرکت تولیدی صد صنعت، تنوع وسیعی از دستگاه های سنگبری را تولید و به بازار عرضه داشته است.

دستگاه های سنگبری قابل حمل و دستگاه های برش سنگ کارگاهی، دو دسته از دستگاه های اصلی تولید شده توسط صد صنعت می باشند.

هر کدام از دستگاه های نام برده شده شامل طیف وسیعی از دستگاه های دیگر می باشند که به منظور پوشش دهی عملکردهای مختلف، به تولید رسیده اند.

دستگاه های سنگبری قابل حمل صد صنعت شامل بخش های زیر هستند.

  • دستگاه سنگبری قابل حمل لینرگاید
  • دستگاه سنگبری قابل حمل کروم استیل
  • دستگاه سنگبری قابل حمل پروفیلی
  • دستگاه سنگبری قابل حمل کاربری خاص

این موارد خود شامل زیر شاخه های کاملی از دستگاه های دیگر می باشند که در زیر به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

دستگاه سنگبری قابل حمل لینرگاید

  • دستگاه سنگبری لینرگاید سری صد صنعت SL
  • دستگاه سنگبری لینرگاید سری امگا OL
  • دستگاه سنگبری لینرگاید سری کاوش KL
  • دستگاه سنگبری لینرگاید سفارشی

دستگاه سنگبری قابل حمل کروم استیل

  • دستگاه سنگبری کروم استیل مدل کاوش ۶۵ صد صنعت
  • دستگاه سنگبری کروم استیل مدل کاوش ۸۵ صد صنعت
  • دستگاه سنگبری کروم استیل مدل کاوش ۱۰۰ صد صنعت
  • دستگاه سنگبری کروم استیل مدل کاوش ۱۲۵ صد صنعت
  • دستگاه سنگبری کروم استیل مدل کاوش ۱۵۰ صد صنعت
  • دستگاه سنگبری کروم استیل مدل کاوش ۱۸۰ صد صنعت

دستگاه های برش سنگ کارگاهی صد صنعت

  • دستگاه سنگبری کارگاهی با طول بلند مدل تیتانیوم
  • دستگاه سنگبری و ابزار زنی کارگاهی مدل امگا پلاتینیوم
  • دستگاه فارسی بری کارگاهی با طول بلند مدل SR-45

تمامی دستگا های نام برده شده به صورت دست دوم موجود می باشند.

گرانی دستگاه های نو، کمبود و یا نبود سرمایه کافی برای خرید دستگاه ها و موجود نبودن کالاهای جدید، همگی عللی بر استقبال مشتریان از دستگاه های سنگبری دست دوم محسوب می شوند.

مقدار کارکرد دستگاه و نوع کارایی آن، تمیز بودن دستگاه هم از نظر ظاهری و هم از نظر فنی، میزان آسیب های وارد شده به دستگاه، سال تولید دستگاه و تقاضای موجود در بازار برای خرید دستگاه موجود، همگی مواردی برای ارزیابی دستگاه های سنگبری دست دوم محسوب می شوند.

اگر به عنوان خریدار دستگاه دست دوم به موارد فنی و خصوصیات کلی دستگاه ها مشرف هستید، دستگاه را به دقت بررسی کنید تا تعمیراتی که از قبل روی دستگاه صورت گرفته و یا آسیب های وارد شده به دستگاه را، تشخیص دهید.

ریسک بیشتری متوجه خریداران دستگاه های دست دوم خواهد شد.

 چرا که اطمینان به شخص فروشنده، اطلاع کامل از تعمیرات صورت گرفته روی دستگاه، نحوه عملکرد با دستگاه و آسیب های وارد شده به آن، از عواملی محسوب می شوند که ریسک خرید این دستگاه ها را افزایش خواهند داد.

نکات قابل توجه در خرید دستگاه های دست دوم

استهلاک ماشین آلات سنگبری

هر کدام از دستگاه های سنگبری موجود در بازار، با توجه به سال تولید و مدت زمانی که مورد استفاده قرار گرفته شده اند، دارای استهلاک بالایی می باشند. در نتیجه اگر به نیت استفاده بلند مدت از دستگاه آن را تهیه می کنید، دستگاه برش سنگ دست دوم برای شما مناسب نمی باشد.

خراب شدن دستگاه ها

معمولا در ابتدای تهیه دستگاه های دست دوم، عملکرد دستگاه مشکلی نخواهد داشت اما به مرور زمان با توجه به تعمیراتی که معمولا از قبل روی دستگاه ها صورت گرفته است، مشکلاتی به چشم خواهد خورد. ایرادات موجود در ساختار دستگاه ها را نیز از ظاهر دستگاه ها نمی توان تشخیص داد.

مرتب سازی ظاهر دستگاه

رنگ و پولیش ظاهر دستگاه های سنگبری دست دوم، باعث می شود که مشتریان دستگاهی در حد نو را مورد بررسی قرار دهند بدون اینکه از درون آن اطلاعی داشته باشند.

معمولا فروش دستگاه های دست دوم، به شرکت ها و یا کاسب هایی صورت می گیرد که دستگاه دست دوم را معامله می کنند.

کاهش تولید کارخانجات

با خرید دستگاه های سنگبری نو، خط تولید کارخانجات فعال خواهند بود و به تولید خود ادامه خواهند داد.

با خرید دستگاه های سنگبری دست دوم، فرهنگ اشتباهی در میان مشتریان رواج خواهد یافت.

بررسی فنی دستگاه

فروشندگانی که خریدار اصلی دستگاه های دست دوم می باشند در زمان خرید دستگاه ها تمامی بررسی های لازم را در زمینه ایرادات فنی دستگاه، به انجام می رسانند. اما خریداران بعدی، با اطمینان به گفته فروشنده، دستگاه را تهیه می کنند.

این امر موجب کاهش اطمینان مشتریان در خرید دستگاه های سنگبری دست دوم خواهد شد.

ارتقا دستگاه

با خرید دستگاه سنگبری دست دوم، امکان ارتقا موتور دستگاه، نصب گیربکس روی دستگاه، ارتقا تیغه و موارد مشابه، امکان پذیر نمی باشد.

چرا که دستگاه از نمایندگی های معتبر صد صنعت، تهیه نشده است.

هزینه دستگاه های دست دوم

دستگاه های برش سنگ دست دوم، با توجه به کارکرد آنها و مدت زمانی که مورد استفاده قرار گرفته اند، هزینه مناسب تری خواهند داشت.

تعمیرات دستگاه، گارانتی و خدمات پس از فروش که شامل دستگاه نمی شوند و پیدا کردن قطعات دستگاه و جایگزینی آنها، مواردی می باشند که هزینه کم تر اولیه را جبران خواهند کرد.

سرهم بندی دستگاه ها

گاهی اوقات از اطمینان خریداران در خرید دستگاه های سنگبری دست دوم سو استفاده می شود و قطعات با کیفیت و کمیاب در بازار را از دستگاه خارج کرده و قطعاتی بی کیفیت را جایگزین آنها می کنند و در ساختار دستگاه ها دست می برند.

موتور دستگاه ها

موتور دستگاه ها، قلب آنها محسوب می شود. در نتیجه، اگر کارکرد موتور بسیار بالا باشد، تاثیر چشم گیری در عملکرد دستگاه خواهد داشت.

میز دستگاه

گاهی اوقات دستگاه ها در زمان جا به جایی آسیب هایی خواهند دید. اگر این آسیب به میز دستگاه دست دوم وارد شود، دستگاه از تراز خارج خواهد شد. استفاده از دستگاه نیز به مرور دقت برش دستگاه را کاهش خواهد داد. در نتیجه دقت برش کافی در عملیات برش کاری دستگاه، از بین خواهد رفت و یا کاهش پیدا می کند.

دستگاه سنگبری دست دوم تهیه کنیم یا خیر؟

با توجه به اینکه، آسیب های وارد شده به دستگاه های سنگبری را نمی توان دقیق بررسی کرد و هزینه تعمیر آنها هم قابل توجه خواهد بود، ریسک بیشتری را متوجه خریداران خواهد کرد.

در کنار ریسک بیشتر، کارایی های لازم را هم برای مشتریان به همراه نخواهد داشت.

شرکت تولیدی صد صنعت، با توجه به هدف رضایتمندی مشتریان، خرید دستگاه های سنگبری دست دوم را، با توجه به مشکلات عنوان شده، به مشتریان خود، پیشنهاد نخواهد کرد.

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. Omid gholi:

    پ
    میخوام مزایا و قیمت کارا را بدانم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.