آیا دوران طلایی دلار به سرآمد؟

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در حالی که سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی به شدت نگران وضعیت آمریکا و چین دو اقتصاد بزرگ جهان می باشند به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا به اجرای برنامه محرک پولی ۸۵ میلیارد دلاری ادامه خواهد داد.

خبراقتصادی:به گزارش مارکت واچ؛ ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی در آمریکا نیز به معنای ادامه روند نزولی ارزش دلار در بازارهای بین المللی و افزایش قیمت کالاها از جمله طلا خواهد بود.

بر اساس این گزارش کاهش مجدد ارزش دلار در برابر یورو و ین تاثیر منفی بر عملکرد بازارهای بورس کشورهای در حال توسعه و نوظهور داشته است.

شواهد نشان می دهد که دلار در سرآغاز مسیری قرار گرفته که روند نزولی تازهی را در برابر ین و یورو تجربه خواهد کرد. نوسانات ارزش دلار تاثیر بسیاری بر تحولات بازارهای بورس، نفت، فلزات گرانبها خواهد داشت.

به نظر می رسد مهمترین عامل تاثیرگذار بر نوسانات ارزش دلار در کوتاه مدت تصمیمات فدرال رزرو آمریکا در خصوص برنامه محرک پولی ۸۵ میلیارد دلاری خواهد بود.

ادامه اجرای این برنامه محرک پولی به همراه بهبود نسبی وضعیت اقتصادی منطقه یورو و ژاپن تاثیر بسیاری بر افت ارزش دلار خواهد داشت.

اجرای سیاست های انبساطی پولی در ژاپن با هدف کمک به رشد اقتصادی و افزایش نرخ تورم و همچنین بهبود وضعیت اقتصادی منطقه یورو تاثیر بسیاری بر کاهش ارزش دلار داشته است.

ادامه اختلافات دموکرات ها و جمهوری خواهان آمریکا بر سر بودجه ۲۰۲۴ میلادی این کشور نیز می تواند فشار بیشتری را بر ارزش دلار وارد کند./سایت طلا 


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.