آیا دوست دارید شکمتان صاف شود؟ به این توصیه ها عمل کنید



تاریخ انتشار: ۲۷ December 2015 | 12:00 pm

شکمی صاف و تخت می خواهید؟ این خوراکی ها را بخورید!!

داشتن شکمی صاف و تخت آرزوی هر کسی است که دست یافتن به ان کمی مشکل به نظر می رسد. اگر می خواهید شکم تخت و صافی داشته باشید، مواد غذایی زیر را فراموش نکنید.

خوراکی هایی که شکم تان را تخت می کنند

مواد غذایی را که برای صاف کردن شکم به شما توصیه می‌کنیم، همراه با رژیم‌های غذایی کم کالری مصرف کنید.

به گزارش ممتاز نیوز مواد غذایی که برای داشتن شکمی صاف توصیه می‌شوند، عموما حاوی چربی‌های مفید (اشباع نشده) هستند. البته اینکه فکر کنیم که فقط با خوردن یک سری ماده غذایی خاص می‌توانیم شکمی صاف داشته باشیم، بیشتر به رویا شبیه است؛ اما اسیدهای چرب اشباع نشده، چربی‌های شکمی را – که قطعا سخت تر آب می‌شوند – هدف قرار می‌دهند و به بدن کمک می‌کنند، تغییر کند.

مواد غذایی را که برای صاف کردن شکم به شما توصیه می‌کنیم، همراه با رژیم‌های غذایی کم کالری مصرف کنید به مرور زمان خودتان کاهش وزن و سایز را در ناحیه شکم مشاهده خواهید کرد. اگر شکمی صاف می‌خواهید ما این مواد غذایی را به شما توصیه می‌کنید:

 

شکمی صاف و تخت با بادام

چربی‌های اشباع نشده و ویتامین E موجود در بادام دست به دست هم می‌دهند و سطح کلسترول بدن را کم می‌کنند. بادام همچنین منبعی عالی از پروتئین گیاهی و فیبر غذایی است. دو قاشق سوپ خوری بادام را به کمی ماست کم چرب اضافه کنید. برای شروع روزی خوب، می‌توانید به این ترکیب کمی توت یا کشمش اضافه کنید و صبحانه‌ای انرژی بخش بخورید که در عین حال چربی‌های شکمی را نیز آب می‌کند. برخی کارشناسان بر این باورند که می‌توان با خوردن بیست و سه بادام در هر روز، در عین اینکه تغذیه‌ای متعادل داشت، لاغر هم شد. هر صد گرم از این ماده ۶۳۴ کالری دارد.

 

شکمی تخت و صاف با آووکادو

یکی دیگر از منابع بسیار خوب اسیدهای چرب اشباع نشده آووکادو است. این میوه بیش از هر میوه دیگری دارای بتا- سیتوسترول ( استرول گیاهی، طبیعی و ضد کلسترول) است. به منظور بکارگیری آووکادو به عنوان ماده کوچک کننده شکم، نصف یک آوواکادو را با کمی آب لیمو، نمک و فلفل کاملا له و مخلوط کنید و همراه با چیپس – که خودتان در منزل و بدون روغن در فر پخته اید – یا همراه سبزیجات خام مصرف کنید.

 

شکمی تخت و صاف با انبه

انبه جز میوه‌های است که در صف مواد غذایی زیبا و لاغر کردن، در جلوی صف حرکت می‌کنند. این میوه از آنجایی که با اسیدی شدن بدن و هضم بد مقابله می‌کند، به شما کمک می‌کند، شکمی صاف داشته باشید. این میوه را به هر میزان که دوست دارید، مصرف کنید. هر صد گرم انبه شصت کالری دارد.

 

داشتن شکمی تخت و صاف با آناناس

هر صد گرم آناناس، ۴/۱ گرم فیبر دارد. این میوه ایده‌آل اشخاصی است که می‌خواهند لاغر شوند. آناناس حاوی آنزیمی به نام بروملین است که هضم پروتئین را بهبود می‌بخشد. برای بهره بردن از خواص لاغرکننده این میوه آن را خام و تازه میل کنید. هر صد گرم آناناس پنجاه و دو کالری دارد.

 

سیب شکم تان را صاف می کند

این میوه لاغر کننده برای همگان شناخته شده است و در تمامی برنامه‌های غذایی متعادل وجود دارد. فیبرهای این میوه حمل مواد غذایی در روده را تسهیل می‌کند. از طرفی خوردن سیب احساس سیری به ما می‌دهد. هر صد گرم سیب حاوی پنجاه و چهار کالری است.

 

شکمی تخت و صاف با پسته

پسته حاوی لوتئین و زآگزانتین است. این دو کاروتنوئید به بدن کمک می‌کنند از خود در برابر ابتلا به دژنراسیون ماکولا یا تباهی لکه زرد – شایع‌ترین علت کوری در افراد مسن – محافظت کند. به منظور بکارگیری پسته به عنوان ماده کوچک کننده شکم، از آن به مقدار متعادل در تهیه انواع میان وعده‌ها استفاده کنید.

 

مارچوبه یکی از مواد غذایی برای صاف کردن شکم است

نود و دو درصد مارچوبه از آب تشکیل شده است. این سبزی در لاغری موثر است و حمل مواد غذایی در روده‌ها و عملکرد کلیه‌ها را بهبود می‌بخشد. آن را بدون سس مصرف کنید تا نهایت بهره را از آن ببرید. هر صد گرم مارچوبه حاوی بیست و پنج کالری است.

 

تخمه آفتابگردان برای داشتن شکمی تخت و صاف

تخمه آفتابگردان غنی از ویتامین B (عاملی مهم برای مقابله با التهاب) و ویتامین E است. این دانه‌ در کاهش اشتها بسیار موثر هستند. به منظور بکارگیری تخمه آفتابگردان به عنوان ماده کوچک کننده شکم، دو قاشق از آن را همراه با سالادتان میل کنید.

 

گردو شکم تان را تخت و صاف می کند

گردو یک ماده غذایی لاغرکننده نیست؛ اما مصرف متعادل آن توصیه می‌شود. چرا که اشتها را تا حدی کاهش می‌دهد و هضم را بهبود می‌بخشد. همانند فرآورده‌های دریایی و دانه‌های کتان، گردو حاوی مقدار قابل توجهی اسیدهای چرب امگا ۳ است که در حفظ سلامت قلب و مغز نقشی اساسی ایفا می‌کنند. هر صد گرم گردو ۵۲۵ کالری دارد. به منظور بکارگیری گردو به عنوان ماده کوچک کننده شکم، دو قاشق سوپخوری گردو ریز خرد شده را به سالاد مورد علاقه‌تان بیافزایید.

اگر طعم گردو را دوست دارید، میان وعده‌ای ساده و سریع را به شما پیشنهاد می‌دهیم: صدوده گرم آناناس کنسروی را با همین میزان پنیر سفید ترکیب و دو قاشق سوپ خوری مغز گردو به آن اضافه کنید. این میان وعده فقط ۳۲۵ کالری دارد.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی ممتاز نیوز
momtaznews.com/lifestyle
منبع : zendegionline.ir

 

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.