آیا دولت با پیشنهاد حذف یارانه نقدی ۳۰ درصد از یارانه بگیران مخالفت کرد؟

فروردین ۱۴۰۳

نشست تیم اقتصادی دولت و مجلس به میزبانی کمیسون برنامه و بودجه و محاسبات در حالی برگزار شد که بعضی‌ها از مخالفت دولت با پیبشنهاد حذف یارانه نقدی ۳۰ درصد از یارانه بگیران خبر دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ در حالی نشست عصر روز تیم اقتصادی دولت و مجلس به میزبانی کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات در محل مجلس شورای اسلامی به مدت ۲ ساعت برگزار شد که در این جلسه قرار بود راجع به حذف سه دهک از لیست یارانه‌بگیران بحث و بررسی شود. 

این جلسه که از ساعت ۱۶ تا ۱۸ عصر روز شنبه ادامه داشت، هیچ گونه بحثی در خصوص حذف یارانه نقدی ۳۰ درصد از یارانه بگیران مطرح نشد، به طوری‌که علی محمد احمدی و عیسی امامی اعضای این کمیسیون به باشگاه خبرنگاران گفتند تصمیم‌گیری در این خصوص به جلسه بعدی موکول شد. 

اما بعضی رسانه‌ها با وجود این گفته‌ها مدعی شدند دولت رسما با حذف پرداخت یارانه نقدی به سه دهک پردرآمد مخالفت کرده است. 

از این جهت موضوع را با جعفر قادری رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات که متولی بررسی این پیشنهاد بودند، پیگیر شدیم. 

وی در این رابطه به باشگاه خبرنگاران گفت: هیچ گونه بحثی در خصوص پیشنهاد نمایندگان مبنی بر حذف یارانه نقدی سه دهک پردرآمد مطرح نشد. 

نماینده شیراز اظهار داشت: متاسفانه در خصوص اجرای هدفمندی سازی یارانه‌ها با کسری بودجه مواجه هستیم و از محل منابع شرکت‌هایی از قبیل نفت گاز آب و فاضلاب و … برداشت شده است. 

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی تصریح کرد: ما معقدیم دولت باید این موضوع را تعیین تکلیف کند و اقتصاد را از این حالت خارج آورد، چرا که این روند فعلی را دولت احمدی نیزژاد نیز انجام می داد. 

قادری اظهار داشت: آقای نوبخت سخنگوی دولت گفتند در این زمینه کارگروه ویژه‌ای تشکیل دادیم تا موضوع را بررسی کند. 

وی در ادامه گفت: بنابراین قرار شد پیشنهاد حذف یارانه نقدی سه دهک پردرآمد در جلسه بعدی که ساعت ۶:۳۰ تا ۸ صبح (یکشنبه، ۱۴ مهر) توسط کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات برگزار خواهد شد تصمیم گیری شود. 

وی افزود: احتمالا آقای نوبخت به همراه تیم اقتصادی دولت در این جلسه حضور خواهد داشت. 

قادری در پایان خاطرنشان کرد: پس از بررسی این پیشنهاد در کمیته مذکور موضوع در جلسه بعد از ظهر امروز کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات پیگیری خواهد شد. 

اضافه می‌شود: علی محمد احمدی نماینده دهلران پیش از این در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از تمصمیم کمیسیون برای الزام دولت به حذف سه دهک از لیست یارانه بگیران خبر داد.

انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.