آیا رایج ترین سرطان بین مردان را می شناسید؟

۱۹ام بهمن ،

سرطان دهان در بین مردان رایج تر از زنان است و روز به روز در بین اشخاص جوان این جامعه گسترش پیدا می کند و سبب اصلی آن استعمال دخانیات است.

ممتازنیوز: دکتر حسن میر دندانپزشک در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: سرطان دهان اغلب در بین مردان رایج تر از زنان است و روز به روز اشخاص جوان به این بیماری مبتلا می شوند و سبب اصلی آن هم استعمال بیش از حد دخانیات است.

وی افزود: بیمارانی که با سرطان دهان دسته و پنجه نرم می کنند باید قبل و در حین درمان این بیماری تحت نظر دندانپزشک قرار گیرند تا از سلامت دندان ها و مخاط دهان خود مطمئن شوند.

وی خاطرنشان کرد: این سرطان مضرات بسیاری دارد و این بیماری ممکن است هر کدام از نواحی دهان بیمار را آسیب زند.

وی در پاسخ به این که عوامل ابتلا به سرطان دهان چه چیزهایی ممکن است باشد اظهار داشت: سن، جنسیت، کم خونی و یا حتی ژنتیک ممکن است از عوامل ابتلا به سرطان دهان باشند.

وی اذعان داشت: از نشانه های سرطان دهان می توان به تغییر صدا، کاهش وزن و به سختی حرکت دادن فک اشاره کرد.

وی در پایان پیشنهاد کرد: هرگونه زخم در داخل دهان دیده شد باید آن را پیگیری کرد تا بهبود یابد و گاهی اوقات اگر این زخم ها بهبود نیابد ممکن است به سرطان دهان منجر شود.

گفتنی است این سرطان با آزمایش خون و یا حتی آزمایش های دیگر نمی توان تشخیص داده شود و گاهی اوقات این سرطان با سبزیجات برگ دار سبز می تواند بهبود یابد.


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.