آیا سینما‌ها تعطیل می‌شوند؟ / سرتیپی: بحران جدی‌تر در راه است

۰۹م آذر ،

شرایط سینمای ایران بحرانی است، مردم با سینما قهر کرده‌اند و همین قهر سبب شده تا فروش فیلم‌ها به شکل اسفناکی پایین بیاید. البته کارشناسان این حوزه از مدت‌ها قبل نسبت به ‌شکل گیری چنین شرایطی اخطار داده بودند. فیلم ها در شرایط فعلی فروش بیار بدی دارند و حالا این موضوع همه را نگران کرده‌است. از سینماداران و تهیه‌کنندگان گرفته تا بازیگران و کارگردانان. در این بین تشکلی که دست به اقدامی عملی زده، انجمن سینما داران است که با انتشار یافتن نامه‌ای‌ اعلام کرده در صورت تداوم چنین وضعیتی سینما‌ها تعطیل می‌شوند.

علی سرتیپی تهیه کننده و پخش کننده سینما درخصوص بیانیه انجمن سینما داران مبنی بر بسته شدن سالن‌های سینما گفت: «از یک سو معتقدم بسته شدن سالن های سینما می‌تواند شوک عظیمی یه سینما وارد کند؛ چون از این طریق مسئولان و مردم متوجه وخامت اوضاع می‌شوند، و این خوب است.اما از طرف دیگر نباید به این شرایط دچار شویم و صنعت سینمای ما فلج شود.»

او دچار شدن سینما به چنین وضعیتی را یک تهدید جدی برای جامعه دانست و با شاره به بسیاری از رسانه‌های بیگانه که روز به روز جایشان را بیشتر در بین مردم باز می‌کنند، تاکید کرد: «متاسفانه مسئولان ارشاد و حوزه هنری بدون توجه به این شرایط، فضای بدی را برای مجموعه سینمای ایران به‌وجود آورده‌اند.»

سرتیپی که معتقد است جرقه شکل گیری شرایط کنونی سینمای ایران در اوایل سال ۹۱ خورد، ادامه می‎دهد: «امیدوارم شرایط بدی که برای سینمای ما به‌وجود آمده، به‌زودی رفع شود و برای سال‌های بعد تولیدات خوبی داشته باشیم.»

 به عقیده این تهیه کننده سینما، تولیداتی که در حال حاضر شاهد آن هستیم، نمی‌تواند سینمای ایران را بچرخاند و جوابگوی نیاز مردم و شرایط اقتصادی سینما باشد.

اوخاطر نشان کرد: «تمام اتفاقات بدی که طی ماه‌های قبل، شاهد آن بودیم مثل تحریم فیلم‌ها از سوی حوزه هنری دست به دست هم می‌دهد تا سال آینده شاهد بحرانی به مراتب جدی‌تر در حوزه اکران فیلم‎ها باشیم. با وجود فضای ناامنی که برای سینما به‌وجود آمده، کمتر تهیه کننده‌ای حاضر به سرمایه‌گذاری در این شرایط می‌شود.»

این تهیه کننده سینما دربارهٔ شرایط تولیدات سینما در سال ۹۲ هم گفت: «سخت گیری‌های ارشاد در تایید فیلمنامه‌ها شرایط را سخت‌تر می‌کند. وقتی فیلم‌هایی که می‌تواند با مردم ارتباط بگیرد و لازمه سینما است، ساخته نمی‌شود، چه تصوری می‌توانیم از شرایط تولیدات سینما در سال ۹۲ داشته باشیم؟»

این پخش کننده سینما با اشاره به همراهی نکردن سینماهای حوزه هنری با انجمن سینمادارن برای تعطیلی سینما‌ها، گفت: «سینماهای حوزه هنری، بعضی فیلم‌ها را اکران نمی کنند و بیشتر فروش فیلم‌ها بابت فعالیت سینما‌های خصوصی است، اگر سینماها بسته شود ضررجبران ناپذیری به اقتصاد سینما وارد می گردد.»

او در پایان گفت: «من به عنوان یک تهیه کننده و پخش کننده فیلم‌های سینمایی دوست ندارم که سالن‌های سینما تعطیل شود، اما از طرف دیگر وقتی مشکلات بسیار سینماداران را می بینم که چه ضررهایی را متحمل می‌شوند، عمل آن‌ها را تایید می‌کنم. متاسفانه در حال حاضر در سینما با شرایط سیاست زده‌ای مواجه هستیم، و تا زمانی که این صف‌بندی‌ها ادامه داشته باشد، نمی‌توان آینده خوبی برای سینمای ایران متصور بود.»

۵۷۲۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.