آیا “شهرام جزایری” در آستانه آزادی است؟

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

شهرام جزایری پس از دستگیری و بازگشت به ایران به ۱۱ سال حبس تعزیری، رد مبلغ ۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۱۸۵ دلار آمریکا به بانک ملی ایران و صندوق ضمانت صادرات، پرداخت جزای نقدی معادل دو برابر مبلغ فوق‌الذکر (۹۷ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۳۷۰ دلار آمریکا) به صندوق دولت جمهوری اسلامی ایران و… محکوم شد و این در حالی است که وکیل مدافع این متهم، از پایان محکومیت وی در یک تا دو ماه آینده خبر داده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی ـ قضایی باشگاه خبرنگاران؛ مفاسد اقتصادی نوعی از سوءاستفاده از امکانات عمومی یا قدرت است که با هدف نفع شخصی، گروهی، باندی و یا حزبی صورت می‌گیرد، بنابراین این دست مفاسد، وقتی مصداق پیدا می‌کند که مال دولت یا منابع عمومی کشور مورد تعرض قرار گرفته باشد. در این میان نام “شهرام جزایری” برای ما یادآور یکی از بزرگ‌ترین و جنجالی‌ترین پرونده‌های فساد اقتصادی ایران است که در سال ۱۳۸۲ اتفاق افتاد.
 
*اتهامات شهرام جزایری
 
اتهامات جزایری ایجاد و تأسیس حدود ۵۰ شرکت مختلف بازرگانی، کسب اعتبار موهوم از طریق مانورهای متقلبانه، برداشت ۳۸ میلیارد و ۱۰ میلیون ریال به دفعات مختلف و پرداخت آن به اشخاص به عنوان رشوه، جعل اسناد اعلام شد.
 
تبانی در معاملات دولتی، اغوای مسئولان بانک‌ها، تسهیل و دریافت ارز، عدم به کارگیری تسهیلات در امر صادرات و واردات و ایجاد رکود در امر صادرات واردات، تهیه پیمان‌نامه‌های غیرقانونی و اخذ مقادیر قابل توجهی از این طریق از جمله کیفرخواست نماینده مدعی‌العموم است.
 
علی مژدهی نماینده مدعی العموم در دادگاه شهرام جزایری ضمن قرائت کیفرخواست صادره وی، به تشریح مشخصات متهمان و عناوین اتهامی هر یک از آنان پرداخت که شهرام جزایری با اتهامات بسیاری از جمله ارتشاء، صادرات غیر قانونی، جعل اسناد دولتی و اختلاس‌های کلان روبرو شد و بیش ۵۰ تن به عنوان شرکای جرم وی روانه دادگاه شدند.
 
“محمود علیزاده طباطبایی” وکیل مدافع “شهرام جزایری” به باشگاه خبرنگاران گفت: پرونده موکلم در مراحل پایانی قرار دارد، این در حالی است که روز گذشته نیز علیزاده طباطبایی در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده شهرام جزایری و امکان آزادی وی مطرح کرد: اتفاق خاصی در رابطه با پرونده موکلم رخ نداده و ما منتظریم تا حبس موکلم به پایان برسد، فکر می‌کنم یک تا دو ماه آینده دوران حبس شهرام جزایری به پایان برسد و وی آزاد شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.