آیا طلا در هفته جاری به ۱۵۲۵دلار می رسد؟

۱۴اردیبهشت،

بینا- کارشناسان اقتصادی معتقدند علیرغم کاهش تدریجی بهای جهانی طلا در روز جمعه، در هفته پیش رو احتمال افزایش قیمت این فلز وجود دارد.

به گزارش بنکر (Banker)، به نقل از کیتکو، روز قبل پس از انتشار یافتن نرخ بیکاری آمریکا طلا جذابیت خود را از دست داد و در بازار معاملاتی کامکس آمریکا هر اونس طلا برای تحویل فوری در ماه ژوئن با کاهش ۰٫۲درصدی به ۱۴۶۴ دلار و ۲۰سنت رسید.
بر اساس این گزارش، روز جمعه بدنبال کاهش نرخ بهره بانکی اروپا امیدواری سرمایه گذاران به ادامه اجرای سیاستهای پولی بهای جهانی طلا را تا۲۰دلار افزایش داد ، اما پس از آن انتشار یافتن نرخ بیکاری آمریکا منجر به افزایش ارزش دلار شده و قیمت جهانی طلا کاهش یافت.
این گزارش می افزاید، سنت هدیه دادن به جوانان چینی سبب هجوم زنان خانه دار چینی به خرید طلا وسکه شده است به طوریکه این اشخاص طی سه روز در هفته قبل تا ۳۰۰تن طلا به ارزش ۱۶میلیارد دلار خریداری کرده اند و احتمالا ادامه خرید فیزیکی طلا از سوی این اشخاص از بهای طلا در هفته پیش رو حمایت خواهد کرد.
کارشناسان اقتصادی معتقدند در هفته جاری افزایش خرید فیزیکی طلا از سوی زنان خانه دار چینی سبب رشد بهای طلا به ۱۵۲۵دلار خواهد شد.
لازم به ذکر است اونس جهانی طلا که در ۱۱آوریل از ۱۵۶۴ به ۱۳۲۰ دلار سقوط کرد تقریبا بیش از نیمی از افت قیمت خود را جبران کرده است./طلا


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.