آیا عراق رئیس جمهور زن خواهد داشت

۵ م دیماه ،

ممتازنیوز: هافینگتون پست آمریکا در یادداشتی به قلم مایکل روبین با بررسی جوانب مختلف شخصیتی، سیاسی و اجتماعی همسر جلال طالبانی از امکان انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور بعدی عراق سخن گفته است.

جلال طالبانی و منابع عراقی نوشته است: اگرچه وضعیت سلامت جلال طالبانی ممکن است ثابت بماند اما ممکن است بهبودی کامل پیدا نکند و یا شاید زندگی وی به دستگاههای پزشکی متکی باشد.

این نویسنده در یادداشت خود هیرو ابراهیم احمد، همسر جلال طالبانی را با توجه به نفوذ و قدرت بسیاری که وی در اتحادیه میهنی کردستان دارد یکی از گزینه های احتمالی برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق پس از جلال طالبانی معرفی کرده است.

به نوشته مایکل روبین، بسیاری از غربیها به سبب هوش و استقلال هیرو خان، مجذوب وی می باشند و قدرت وی تنها به ازدواج وی با جلال طالبانی منحصر نیست بلکه شخصیتی مستقل و هوشمند دارد.

از جمله مزیتهای هیرو خان نیز این است که وی فرزند ابراهیم احمد، نویسنده نامدار کُرد است که به نقل از روبین جدایی وی (ابراهیم احمد) از پدر مسعود بارزانی منجر به تاسیس حزب اتحادیه میهنی کردستان شد و وی بانوی اول حزب نیز هست.

البته از نظر مایکل روبین، هیروخان روی دیگری هم دارد که از وی تاجری بی رحم ساخته است که از موقعیت خود و دور زدن قانون برای کنار زدن رقبا و رسیدن به موفقیتهای تجاری استفاده می کند.

به نظر این نویسنده وقتی هیرو خان در اوج است خصوصیات خوب شخصیتی جلال طالبانی را دارد اما وقتی نیست روی تاریک خود را نشان می دهد.

روبین در ادامه می نویسد: براساس توافق پارتی و اتحادیه میهنی پست رئیس جمهور عراق نه تنها باید کُرد باشد بلکه باید از حزب اتحادیه میهنی انتخاب شود.

اکنون کوسرت رسول شخصیت محبوب داخلی حزب گزینه جانشینی طالبانی در اتحادیه میهنی است و شخصیت محبوب برهم صالح در خارج نیز جانشین دبیر کلی اتحادیه میهنی است و تنها هیروخان که قدرتمندترین عضو اتحادیه میهنی است باقی می ماند.

این نویسنده در نهایت دربارهٔ اینکه هیروخان، رئیس جمهور عراق شود مطمئن نیست اما انتخاب سمبولیک یک زن به عنوان رئیس جمهور عراق را مثبت می داند.

منبع: کردپرس


.
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.