آیا فقط خودروسازان مقصرند ؟

آیا فقط خودروسازان مقصرند ؟

عصر خودرو : استاندارد ترین خودروها در جاده های نا امن دچار حادثه هایی شده اند که نمیتوان در اینگونه حوادث خودروسازان را مقصر دانست و یا اینکه رانندگان با پیشرفته ترین خودروهای روز دنیا با بی احتیاطی موجب تصادفاتی شده اند که ربطی به خودرو و خودروسازی نداشته است .

یکی از مدیران محترم شهرداری تهران در گفت و گویی با خبرنگاران فرموده اند ” مهم ترین عامل تصادفات جاده ای بی دقتی در صنعت خودروسازی است ! ” که در پاسخ فرمایشات ایشان ذکر چند نکته خالی از لطف نیست .
طبق نظر کارشناسان ، تصادفات جاده ها و شهرها به عوامل متعددی بستگی دارد که یکی از این عوامل ، عامل خودرویی است که در رتبه بندی عوامل اولین عامل تصادفات به شمار نمیرود و قبل از آن عواملی چون عامل انسانی ، عامل جاده ای قرار دارد .
استاندارد ترین خودروها در جاده های نا امن دچار حادثه هایی شده اند که نمیتوان در اینگونه حوادث خودروسازان را مقصر دانست و یا اینکه رانندگان با پیشرفته ترین خودروهای روز دنیا موجب تصادفاتی شده اند که ربطی به خودرو و خودروسازی نداشته است .
در اینکه بعضی از خودروهای ساخت داخل استانداردهای لازم را ندارند شکی نیست و قصد نگارنده نیز دفاع و یا حمایت از خودروسازان نمی باشد ولی اینکه بدون کارشناسی مطالبی را عنوان کنیم که به دور از واقعیت باشد نه تنها خود را به زیر سئوال برده ایم بلکه به نظر از زیر بار مسئولیت شانه خالی کردن و تقصیر خود را به گردن دیگران انداختن است .
آیا فرهنگ سازی در بین رانندگان ، تجهیز و امن نمودن جاده ها و فرهنگ سازی در رانندگی صحیح جزء وظایف خودروسازان میباشد و یا نهادهای دیگری این وظیفه را به عهده دارند و به وظیفه خود عمل نمی کنند .
جدیداً در اخبار آمده بود که جاده ای در استان اردبیل افتتاح گردیده است که در مدت سه ماه ۲۵ نفر در این جاده جان خود را از دست داده اند که به نظر کارشناسان غیر استاندارد بودن این جاده عامل تصادفات و از دست رفتن جان ۲۵ نفر میباشد ! آیا در این موضوع نیز خودروسازان مقصرند .
وقتی رانندگان با حالت خستگی بر خودروهای خود مینشینند و بر اثر خواب آلودگی باعث از دست رفتن جان خود و دیگران میشوند آیا خودروسازان مقصرند ؟
آیا باید توقع داشته باشیم وقتی خودرو سواری بر اثر بی احتیاطی راننده و سبقت غیر مجاز با سرعت بالا به صورت شاخ به شاخ با کامیون ده چرخ تصادف می کند هیچ آسیبی نبیند و …
بیاییم کمی واقع بین تر باشیم و به جای آنکه همدیگر را مقصر جلوه دهیم با همدلی ، همکاری و انجام وظایف خود در راستای کاهش مشکلات و رفع نواقص قدم برداریم .

سه شنبه ۲۱ شهریور   ۱۵:۳۲


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.