آیا قهوه صبح منچستر یونایتد بدون شکر طعمی خواهد داشت؟

۲۱اردیبهشت،

1004847-16298260-640-360.jpg

سرمربی شیاطین سرخ پس از ۲۶ سال تصمیم به کناره‌گیری از نیمکت تیمش کرد تصمیمی که غم و اندوه را بهره هواداران این تیم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرآلکس فرگوسن، نامی پر آوازه و سهمناک که بر تارک فوتبال اروپا و جهان می‌درخشد و برای همیشه به تاریخ درخشان و رنگین شیاطین سرخ پیوست، چهره‌ای که هواداران شیاطین سرخ با دیدن آن به وجد می آیند و غرق در شادی می‌شوند. اما برای دشمنان متفاوت است البته قابل احترام و تحسین، پیرمرد اسکاتلندی که پیروزی و افتخار لقب برازنده‌ای برای زندگی اوست. بله، این سرآلکس بزرگ است که همه باید به احترام شنیدن نام او به پا خیزند و کلاه‌های خود را بردارند.

“الکس” دوست داشتنی و چهره محبوب “تئاتر رویاها” تصمیم گرفته که دیگر بر روی نیمکت مربیگری ننشیند، تصمیمی که همه دوستداران شیاطین سرخ را در اندوهی سهمگین فرو برد، البته باید به آنها این حق را داد، چرا که فرگوسن بزرگ و تکرار نشدنی است.

در دل سرآلکس ۷۱ ساله چه می‌گذرد؟ چه چیزی سبب شد تا پیرمرد دوست داشتنی و با وقار شیاطین سرخ دل از جهان سحرآمیز و سراسر هیجانی فوتبال بکند؟ راست گفته اند که جستن برای پاسخ سوال و نرسیدن به آن درد آور و جانکاه است، اما ما این درد را به جان می خریم و فقط با اندوه جانکاه خود خداحافظی مستطیل سبز از سرآلکس بزرگ را اعلام می‌کنیم خبری که همچون پتکی بر سر کوبیده شد و ما را انگشت به دهان گذاشت. آری سرآلکس از اولدترافورد مخوف خداحافظی کرد. ممنون آلکس بزرگ برای تمام لحظه های تلخ و شیرینی که در فوتبال خلق کردی.

پیرمرد سراپا تجربه و اقتدار شیاطین سرخ پرونده‌ خود را با این تیم بست پرونده‌ ای که نقصان و کاستی در آن به چشم نمی آید و سرآلکس باید با افتخار و غرور آن را به دست راستش بگیرد.

فرگوسن چه تصمیمی سخت و دور از انتظاری گرفت. بدون شک چنین تصمیمی برای آقای افتخار شهر منچستر آسان نبوده و شاید هیچ کس دوست نداشته باشد، در حال حاضر خود را به جای او گذارد، اما روی دیگر سکه را هم باید نگاه کنیم و آن این که چه بسیار مربیانی که دوست دارند، همچون فرگوسن در اوج خداحافظی کند.

فرگوسن چیزی کمتر از سه دهه بر روی نیمکت منچستر یونایتد نشست و بسیار زود این تیم را به قدرت اول لیگ برتر انگلیس تبدیل کرد. منچستر یونایتد با فرگوسن به تیمی بزرگ و مخوف تبدیل شد هم چنان که برای همگان ثابت شد که فرگوسن فقط به پیروزی می‌اندیشد و عطش سیری ناپذیری به قهرمانی و بالا بردن جام دارد. بسیاری از اوقات از تصمیم های جنجالی فرگوسن در برخورد با ستاره‌های نامی تیمش انتقاد کردیم و بغض و کینه را در دل نسبت به او پروراندیم ، اما زمان این قاضی عادل و متواضع ثابت کرد که چقدر دربارهٔ آلکس بزرگ اشتباه ‌کرده‌ایم.

فرگی ۷۱ ساله در سال ۱۹۸۶ هدایت شیاطین سرخ را بر عهد گرفت . او در تیم تازهش همچون فرماندهی مقتدر همه ریز و درشت باشگاه را زیر نظر گرفت. شخصیت کاریزمای او سبب شد تا همه بازیکنان با نهایت جدیت تلاش به کار خود ادامه دهند و هیچ گونه اعتراضی از خود نشان ندهند، چرا که تجربه نشان داده بود نام ستاره‌ها ارزشی برای فرگوسن ندارد وبرای او فقط عملکرد در زمین و نظم و انضباط مهم است حتی اگر این ستاره ها دیوید بکام باشد یا نیستلروی و پل اینس و اریک کانتونا و

…..

فرگوسن کارنامه درخشانی در منچستر یونایتد دارد کارنامه‌ای که آرزوی هر سرمربی در جهان است. او در دوران طولانی حضور خود در اولدترافورد ۱۳ بار عنوان قهرمانی در لیگ برتر انگلیس، دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا ، پنج بار قهرمان جام حذفی انگلیس، دو بار قهرمان جام جهانی باشگاه‌ها و یک بار قهرمان جام در جام اروپا به دست آورد همه این عناوین کافی است تا به عنوان پر افتخارترین سرمربی تاریخ لیگ برتر انگلیس انتخاب شود.

“فرگوسن بازنشسته شد، سپاس و ستایش برای تو سرآلکس” این‌ها کلماتی است که پایگاه اینترنتی رسمی باشگاه منچستر یونایتد نوشت، کلماتی که هواداران این تیم را در بهت و اندوه فرو برد.

فرگوسن که خود را آماده جراحی بر روی ران در تابستان می‌کند، گفت: این سخت ترین تصمیم دوران زندگی‌ام بود. برایم بسیار مهم بود که در اوج منچستر یونایتد را ترک کنم. احساس کردم زمان آن فرا رسیده است. تیم منچستر یونایتد مجموعه‌ای از جوانان با استعداد و خوب را در اختیار دارد و می‌تواند نوید آینده درخشانی را بدهند. ما یکی از بهترین باشگاه‌های جهان هستیم هم چنان که اولدترافورد از باشکوه‌ترین ورزشگاه‌های جهان است. باید از خانواده‌ام تشکر کنم عشق آنها حامی اصلی من در این چند سال بوده است. همسرم سهم بسزایی در این موقعیت‌ها داشته است.

این سخنان فرگوسن است، اما یک سوال از آقا بزرگ شیاطین سرخ داریم و آن این که آیا صبح‌های منچستر یونایتد بدون فنجان قهوه‌ای که بوی سرآلکس را دارد کامل می گردد؟ ما که یقین داریم نمی‌شود شاید خود فرگوسن هم حق را ما دهد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.