آیا مستمری مددجویان کمیته امداد افزایش ۴۰ درصدی خواهد داشت؟

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد از نامه‌نگاری این نهاد با کمیسیون تلفیق و رئیس مجلس شورای اسلامی برای پیگیری افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان خبر داد.

آیا مستمری مددجویان کمیته امداد افزایش ۴۰ درصدی خواهد داشت؟

به گزارش ممتاز نیوز، جعفر صباغیان با حضور در برنامه‌ای رادیویی گفت: ماده ۷۹ قانون برنامه ششم توسعه کشور با صراحت عنوان می‌کند که دولت موظف است در طول اجرای برنامه، علاوه بر پرداخت یارانه، مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی را بر مبنای ۲۰ درصد حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار پرداخت کند.

وی با بیان اینکه حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ رقمی حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است، افزود: حتی با افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان، باز هم قانون در مورد مستمری‌ها محقق نمی‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد با تعریف فقر مطلق در جامعه، اظهار کرد: هر فرد یا خانواری که توانایی تامین حداقل‌های معیشتی خود را نداشته باشد زیر خط فقر به حساب آمده و دولت و حاکمیت موظف است کمک‌های ویژه به آنان داشته باشد.

صباغیان خاطرنشان کرد: براساس محاسبات انجام شده و شرایط اقتصادی، تامین حداقل کالری مورد نیاز برای یک فرد، رقمی حدود ۳۲ هزار تومان در روز را شامل می‌شود که مستمری باید برهمین اساس پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته مستمری مددجویان به طور میانگین ۶۷ درصد رشد داشت، اضافه کرد: متاسفانه تورم افسارگسیخته به ویژه در اقلام خوراکی، این افزایش مستمری را خنثی کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد گفت: در حال حاضر مستمری مددجویان براساس تعداد اعضای خانوار از ۳۵۰ هزار تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود که نظر دولت رشد ۲۰ درصدی این ارقام است اما پیشنهاد کمیته امداد حداقل ۴۰ درصد افزایش مستمری است.

صباغیان تاکید کرد: در همین زمینه مذاکراتی با کمیسیون تلفیق و رئیس مجلس شورای اسلامی انجام شده و پیشنهاد افزایش ۴۰ ردصدی مستمری در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده است که امیدواریم در بررسی‌های نهایی نیز به تایید برسد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.