آیا می دانید ارکان اصلی و مهم یک بدن توانمند چیست؟

در صورتی که بدن انسان ارکان اصلی و مهم یک بدن توانمند را داشته باشد، در آن صورت علاوه بر داشتن یک زندگی بهتر و سالمتر، احتمال بروز آسیب نیز کاهش می یابد.

مهدی آزما متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمانممتازنیوز، گفت: ورزش و تحرک بدنی یکی از نیازهای ضروری بدن انسان است و افرادی که بر آن مداومت دارند، به طور قطع زندگی سالم تری خواهند داشت.
 
وی افزود: بسیاری از افراد در نتیجه یک ورزش کاملاً ساده و حتی پیاده روی معمولی دچار مشکل و یا آسیب می شوند که این موضوع نشان می دهد که آمادگی جسمانی فرد در حد بسیار پائینی است.
 
آزما با بیان این که سطح توانایی بدن برای انجام فعالیت های روزمره بسیار مهم است، اظهار داشت: راهکارهای مختلفی برای ارتقاء توانایی بدن وجود دارد که انجام روزانه و منظم فعالیت های ورزشی ساده و نه چندان شدید، تغذیه مناسب و اصولی و پرهیز از مصرف مواد زیان آوری همچون سیگار و مواد مخدر از آن جمله است.
 
وی تاکید کرد: در صورتی که بدن انسان ارکان اصلی و مهم یک بدن توانمند را داشته باشد، در آن صورت علاوه بر داشتن یک زندگی بهتر و سالمتر، احتمال بروز آسیب نیز کاهش می یابد.
 
آزما تصریح کرد: توانایی سوخت و ساز بدن به صورت مناسب، انعطاف پذیری و بهبود و ارتقای قدرت عضلانی، سه راهکار مهم و اصولی برای داشتن یک بدن توانمند است.
 
وی گفت: هر سه مورد تاثیرات قابل توجهی در توانمندی بدن در انجام فعالیت های روزانه دارند که البته تاثیرات آنها در افراد مختلف می تواند متفاوت باشد.
 
آزما خاطر نشان کرد: رسیدن به انعطاف پذیری مناسب ، بهبود قدرت عضلانی و افزایش سوخت و ساز بدن، با اصلاح الگوی زندگی و مراقبت کافی و البته با گذشت تدریجی زمان به دست می آید و نباید انتظار داشت که در مدت زمان کوتاهی بتوان به طور کامل به آنها دست پیدا کرد./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.