آیا نقل مکان به محله کمتر فقیر شما را سالمتر خواهد کرد؟

سلامت > عمومی
یک بررسی که اخیرا در جورنال ساینس منتشر شده است، نشان می‌دهد که بزرگسالانی که به نواحی کمتر با میزان فقر کمتر نقل مکان کرده‌اند، از لحاظ سلامت جسمی و روانی سود برده‌اند، از جمله میزان احساس خوشبختی آنان افزایش یافته است.

به گزارش تیک‌پارت پژوهشگران دانشگاه شیکاگو و همکارانشان خانواده‌هایی که صرفا به نواحی با میزان فقر کمتر نقل مکان کرده بودند، بدون اینکه میزان درآمدشان تغییر کند، مزایایی از لحاظ سلامت به دست آورده بودند که اگر در رده درآمدی بالاتر قرار داشتند، کسب می‌کردند.

برای مثال اگر خانواده‌ای به ناحیه‌ای نقل مکان کنند که نرخ فقر آن ۱۳ درصد پایین‌تر است، افزایش احساس شادی معادل افزایش درآمد در حد ۱۳۰۰۰ دلار را تجربه خواهند کرد.

این بررسی بر داده‌های به دست آمده از بیش از ۴۰۰ خانواده متمرکز بود که در برنامه “حرکت به سوی فرصت” شرکت داشتند. در این برنامه تجربی مربوط به دهه ۱۹۹۰، خانواده‌هایی که در مجتمع‌های مسکونی عمومی در سراسر آمریکا زندگی می‌کردند، به طور اتفاقی امکان یافتند که به محله‌های با میزان فقر کمتر نقل مکان کنند. مقاله منتشرشده در ساینس پیامدهای این برنامه بر روی بزرگسالانی که در آن شرکت داشتند، در ۱۰ تا ۱۵ سال بعد بررسی شده بود.

یافته‌های این بررسی نشان داد که محیط محله اثرات فراگیری بر بهزیستی فردی دارد. این بررسی به خصوص مشخص کرد که برخلاف باور پیشین،به نظر می‌رسد، نه تبعیض نژادی، بلکه تبعیض درآمدی است به عنوان “خصوصیت اصلی محله‌های شهری فقرزده از لحاظ احساس خوشبختی و بهزیستی اهمیت دارد.”


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.