آیت‌الله اختری:آل سعود و رژیم صهیونیستی به دنبال بازی‌سازی هستند/ مسلمانان کوتاه نیایند

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری با بیان این که توطئه و خیانت بزرگی در منطقه در حال شکل گیری است گفت: عادی سازی روابط برخی از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی با حمایت و زمینه سازی عربستان صورت گرفته است.

آیت‌الله محمدحسن اختری در گفت‌وگو با ایسنا درباره اخبار مرتبط با سفر نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عربستان اظهار کرد: در مسئله ارتباطات بین اسرائیل و عربستان به صورت خاص در رده‌های بالا طی این سال‌ها روابطی وجود داشته و حتی ممکن است زمانی اعلام کنند که بیش از یکی دو دهه است اینها با هم ارتباط دارند، اما یا مخفی بوده و یا در حاشیه جلسات و نشست‌های منطقه‌ای صورت می‌گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه دیدارهای شان را گاهی اعلام کرده و یا گاهی تکذیب کرده‌اند نیز یکی از ترفندهایی است که انجام می دهند در واقع این کشورها و به خصوص آل سعود از زمان روی کار آمدن رژیم صهیونیستی جزو اولین کسانی بودند که آن را به رسمیت شناخته و قبول کردند.

آیت الله اختری همچنین بیان کرد: گرچه مقامات اسرائیل دیدار نتانیاهو با بن سلمان را تایید کردند و در مقابل از سوی عربستان تکذیب شد اما این همان بازی است که چند دهه است انجام می‌دهند. یک بار تکذیب کرده و بار دیگر تایید می‌کنند تا زشتی این کار را از بین برده و بپوشانند. در واقع در راستای توطئه و خیانت آشکار و بزرگی است که در سیاست انگلیسی‌ها طراحی شد و امروز آمریکا به خصوص ترامپ از آن پشتیبانی کرده و با همکاری رژیم صهیونیستی اجرا می‌کند.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری در ادامه اظهار کرد: مجموعه جنایت‌ها و خیانت‌هایی که در منطقه صورت گرفته از قبیل الحاق جولان، کرانه باختری، توسعه شهرک سازی‌ها، حمایت مستقیم از رژیم صهیونیستی در بمباران کردن مناطق فلسطینی ها و تخریب خانه‌های مردم و آواره کردن فلسطینی‌ها کارهایی است که در این چند سال پیگیری می‌کنند.

وی با اشاره به عادی سازی روابط برخی از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی گفت: عادی سازی روابط هم با حمایت و زمینه سازی عربستان صورت گرفته گرچه خودش در این مرحله به صورت رسمی و آشکار اعلام نکرده اما عربستان حامی و زمینه ساز ارتباط امارات، بحرین و سودان با اسرائیل است و همه اینها با پشتیبانی و زمینه سازی آل سعود صورت می‌گیرد.

آیت الله اختری افزود: این اقدامات در راستای حمایت از ترامپ و سیاست‌های آمریکا و همچنین حمایت از نتانیاهو در برنامه‌های داخلی اش ضد فلسطینیان انجام شده است. زیرا امروز در فلسطین اشغالی نتانیاهو بدترین وضعیت را دارد و در ضعف قرار گرفته است. همانطور که شاهد هستیم در داخل فلسطین اشغالی تظاهرات و اجتماعات بزرگی علیه نتانیاهو صورت می‌گیرد، آنها با اقداماتشان می‌خواهند آرام سازی داخلی را دنبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: درواقع هدفشان ضربه زدن و خنجر زدن به فلسطینیان و خیانت به آرمان مسلمانان است و همه کشورها و دولت ها باید در مقابل این حرکت و خیانت شیطانی آل سعود در ضربه زدن به اسلام و مسلمانان و همچنین مقاومت و فلسطینیان متحد باشند تا بتوانند جلوی آنها را بگیرند.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری همچنین تاکید کرد: اینکه اعلام شود نتانیاهو با بن سلمان دیدار داشته و یا نداشته مسئله‌ای است که رسانه‌های صهیونیستی این دیدار را اعلام کردند اما این رفت و آمدها ادامه دارد. دیدارهای مخفیانه میان آل سعود و رژیم صهیونیستی انجام می‌شود. لذا اینکه دیداری انجام شده یا خیر؟ به نظر می‌رسد آنها به دنبال بازی‌سازی هستند تا زمینه را فراهم کنند و بگویند انجام شده اما مسلمانان و کشورهای اسلامی و فلسطینیان نباید در این مسئله کوتاه بیایند و از کنار این قضیه به سادگی بگذرند. توطئه و خیانت بزرگی است که در حال شکل گیری در منطقه است و می‌طلبد که مسلمانان، دولت‌ها و پارلمان‌های اسلامی همه در برابر این جنایت آل سعود و هم پیمانانشان در منطقه ایستادگی کرده و در مقابل جریان سازی آنها موضع گیری داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسلمانان بدانند رژیم آل سعود دشمن مسلمانان و هم پیمان با دشمن مسلمانان و فلسطینیان است و فلسطینی ها هم بدانند مردم مسلمان کنارشان هستند و در برابر این جنایت‌ها و کودک کشی‌های اسرائیل ایستادگی می‌کنند. همانطور که امام (ره) فرمودند و رهبری هم وعده دادند تا چند سال دیگر اسرائیل نابود می‌شود و این امرای کشورهای منطقه هستند که برای آنها آینده‌ای جز ذلت، خواری و نکبت نخواهد بود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.